۰
plusresetminus

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی : انسجام سیاسی و تشکیل جبهه اصلاحات نیاز امروز است

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۶
دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی ایران گفت: تحقق انسجام سیاسی و تشکیل جبهه اصلاحات در کشور از نیازهای ضروری امروز است.
به گزارش "حافظ نیوز" غلامحسین کرباسچی عصر سه شنبه در گردهمایی اصلاح طلبان خراسان رضوی افزود: در همه انتخابات 37 سال گذشته حضور یکپارچه مردم از عدم حضور و یا مشارکت اندک آنان بهتر بوده است.
وی راه به نتیجه رسیدن موفقیت دولت در صحنه سیاست خارجی و ثمرات این موفقیت را بر زندگی مردم، داشتن مجلس همراه با دولت دانست و بیان کرد: مجلسی مورد نیاز است که بتواند با تصویب برنامه ها به دولت کمک کند و در مسیر برنامه های دولت سنگ اندازی نکند.
وی وقوع اتفاق های خوب در جامعه را در گرو انتخاب مجلس همراه دانست و گفت: نتایج برخی نظرسنجی ها نشان می دهد گرایش به اصلاح طلبی، اعتدال و همراهی با دولت نسبت به مخالفان تا سه برابر افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه اصلاحات یک انفجار ناگهانی، انقلاب، کودتا و براندازی نیست، تاکید کرد: اصلاحات تغییری تدریجی است که باید پیگیر، مداوم، بدون ناامیدی و دلسردی و به تدریج باشد.
وی افزود: اگر اصلاح طلب هستیم باید بپذیریم که باید دنبال مقاومت جدی، پایدار و امیدواری بود حتی اگر همه نیروهای اصلاح طلب رد صلاحیت شوند باز هم باید ایستاد و به دنبال انتخابات بود.
کرباسچی تصریح کرد: انتخابات غیر از اینکه چه کسی انتخاب و چه اقداماتی انجام می شود، نمایان ساختن جهت دهی ملت است.
وی انتخاب افراد را با جهت گیری مناسب و مورد توجه امری مطلوب دانست و گفت: در صورتی که در انتخابات هیچ اصلاح طلبی نباشد و انتخاب نشده باشد حتی اگر طیف مقابل و اصولگرا افراد معتدل را انتخاب کنند این مسئله نشانه گرایش جامعه به اعتدال و دوری از افراد افراطی است که از این دید بسیار مسئله مهم و اساسی محسوب می شود.
دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی ایران با بیان اینکه مردم از افراطی گری و افراد ناسازگار با ملت خوششان نمی آید و دنبال کسانی هستند که با منطق بیشتری با مسائل برخورد می کنند افزود: در انتخابات سال 92 انتخاب دکتر روحانی اتفاق خوبی بود اما مهمتر از انتخاب شخص این بود که جامعه گرایش خود را در مسائل کلان نشان داد و همین گرایش است که در تصمیم گیری در خصوص برجام تاثیر گذار بود.
این فعال سیاسی اظهار کرد: موفقیت در برجام تلاش یک نفر نبود بلکه مجموعه نظام به این نتیجه رسید که گرایش عمومی جامعه چیست و مردم دنبال چه هستند.
وی گفت: مجموعه نیروهای روشن و معتقد به اصلاحات در جامعه بیش از توجه به اشخاص باید برای نشان دادن گرایش اصلاح طلبانه، اعتدال در جامعه و دوری از افراط تلاش کنند.
وی افزود: در رای آوردن چهره های رای آور نمی توان گفت که جریان اصلاح طلب تلاشی کرده زیرا چهره های رای آور به ما نیازی ندارند.
وی اظهار کرد: در این دوره از انتخابات نقش ما بسیار مهم است و با توجه به مسئله مهم اصل گردش نخبگان باید فردی که چندان شناخته شده نیست موفق به کسب رای شود.
وی گفت: نیاز امروز بیش از اینکه تک چهره ها و تک مهره ها باشد، نیاز به انسجام قوی و توانمند سیاسی است.
کرباسچی با بیان اینکه برغم اختلاف دیدگاه ها در چهره های اصولگرایی به هر حال انسجام در این گروه به نوعی شکل می گیرد ،افزود: تلاش شده است در میان اصلاح طلبان هم انسجام شکل گیرد که این مسئله به خودی خود اتفاق بسیار مهم و مبارکی است.
وی انتخابات را بدون گروه های سیاسی منسجم بی معنا دانست و اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی زمانی توانمند و قوی در جهت یک برنامه حرکت می کند که اکثریت توانمند از یک تراز و با انسجام گروهی داشته باشد.
وی اصلاح طلبی را در جامعه یک گرایش حداکثری خواند و افزود: اعتدال، میانه روی و دوری از خشونت گرایش اکثریت جامعه است.
وی ادامه داد: گرچه برخی تلاش می کنند بگویند همه چیز از قبل تعیین شده است اما همه اینها القائات سیاسی رقباست و باید با امید به پیش برویم.
کد مطلب : ۱۳۱۴۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما