۰
plusresetminus
پاسخی بر هزار سوال بی جواب مردم؛

«حقوق های نجومی» و طعنه برخی مسئولان به مشروعیت نظام اسلامی

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۴۷
بنابراین، موضوعی که رهبر انقلاب را به اعتراض و تداوم آن وادار می کند، تنها بحث ”حقوق های نجومی“ چند نفر از مسئولان نیست؛ بلکه تلاش برای ترمیم شکاف احتمالی موجود میان مردم و مسئولان اجرایی است...
حقوق های نجومی
حقوق های نجومی
حافظ نیوز/ سرویس سیاسی مساله حقوق های نجومی برای مردم روشن نشد! این عنوانی اعتراضیست که رهبر معظم انقلاب چند روز گذشته در دیدار فرماندهان نیروی دریایی ارتش درحالی که ذهن افکار عمومی و مسئولان معطوف به بسیاری از مسائل دیگر است عنوان کردند و در واقع، مجددا اذهان عمومی را به مساله ”حقوق های نجومی” معطوف کردند.
با نگاهی واقع بینانه می توان دریافت اهمیت این مساله، بسیار فراتر از بازگرداندن چند صد و یا چند میلیارد وجه غیرقانونی برداشته شده از بیت المال به خزانه کشور است؛ گرچه این موضوع نیز اهمیت خاص خود را دارد و رهبر جامعه اسلامی نمی تواند از کنار آن بی تفاوت بگذرد. اما همانگونه که اشاره شد، بحث ”حقوق های نجومی“ برخی مسئولان، به نوعی با مشروعیت نظام اسلامی گره می خورد و این مشروعیت را تحت الشعاع خود قرار می دهد.
مسئله اصلی و بحران اساسی برای جمهوری اسلامی از جایی آغاز می شود که مردم، اعتماد خود را نسبت به حاکمیت و مسئولانی که در راس قدرت های اجرایی  هستند از دست بدهند و به این نتیجه برسند که گویی مفاهیمی چون ساده زیستی، مراقبت از بیت المال مسلمین و پاکدستی، رسیدگی به حال فقرا و دستگیری از مستضعفین جامعه تنها یک شعار در دهان مسئولان است که ذره ای در عمل رنگ و بوی واقعیت به خود نمی گیرد.
اگر چنین مفهومی بین مردم به ویژه اقشار متوسط رو به پائین جامعه که همواره پای انقلاب و آرمانهایش ایستاده و هزینه داده اند شیوع پیدا کند، به مرور زمان نوعی رخوت، بی تفاوتی و دلسردی نسبت به حاکمیت و سرنوشت کشور آنها را فرا خواهد گرفت و این شکاف به وجود آمده میان مردم و حاکمیت نظام، اثرات مخرب خود را در بزنگاه ها و مواقع بحرانی که نظام نیازمند حضور مردم در عرصه است نشان می دهد.
بنابراین، موضوعی که رهبر انقلاب را به اعتراض و تداوم آن وادار می کند، تنها بحث ”حقوق های نجومی“ چند نفر از مسئولان نیست؛ بلکه تلاش برای ترمیم شکاف احتمالی موجود میان مردم و مسئولان اجرایی است، تلاشی که تنها برای حفظ نظام صورت می گیرد و لازم است مسئولان ارشد اجرایی کشور نیز به اهمیت این موضوع پیش از آنکه دیر شود واقف گردند.
نویسنده: مصطفی مشفقیان
 
کد مطلب : ۱۵۴۵۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما