۰
plusresetminus
غفلتی که جهان اسلام تاوان آن را می دهد؛

آیا مسئولان اهمیت استراتژیک «راهپیمایی اربعین» را به درستی درک کرده اند؟

تاریخ انتشاردوشنبه ۱ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۵۸
غفلتی که این روزها برخی مسئولان را فراگرفته و آنها را از اهمیت استراتژیک حماسه اربعین حسینی و لزوم پرشورتر برگزار کردن آن غافل کرده، آتشی است که دود آن به چشم امت اسلام خواهد رفت.
تجمع مردم در مرز مهران
تجمع مردم در مرز مهران
حافظ نیوز/ سرویس فرهنگی ”کل خانواده اش را در اتاقی جمع کرد و سه طبقه منزلش را در اختیار مسافران تازه از راه رسیده قرار داد و خود شد میزبان آنها... بهترین غذاهایی که می توانست را تهیه می کرد، راننده شخصی میهمانان شده بود و آنها را می برد و می آورد، لباسهای میهمانان را می شست و اتو می کرد، وسایل منزلش را در اختیار آنها قرار داده بود و خلاصه با مال و جان و فرزند و همسر و پدر و مادرش چند شبانه روز پذیرای میهمانانی بود که تا پیش از این، آنها را ندیده بود و هرگز نمی شناخت و حتی نمی توانست به زبان آنها تکلم کند!“
این وصف حال یکی از ده ها هزار شهروندعراقی است که در موسم اربعین، میزبان زوار حسینی از ایران و دیگر کشورها بودند.
میزبانی که کمتر برادری در حق برادرش به جا می آورد، به برکت خون حسین ابن علی(ع) ده ها قرن بعد در نهاد شیعیان سراسر جهان به بار نشسته و ثمره می دهد. امری که نشان می دهد پیوندی عمیق و ناگسستنی در میان امت اسلامی به بهانه اربعین حسینی در حال شکل گیری است و این رویداد حماسی می رود که تاریخ ساز شود و مقدمه ساز ظهور حضرت بقیت الله الاعظم(عج) گردد البته اگر برخی ها بگذارند و همراهی کنند!
هنگامی که دو ملت ایران و عراق در اربعین حسینی به یک نقطه اشتراک وصف ناشدنی می رسند، چرا برخی مسئولان کمک نمی کنند تا این اتفاق خوب بهتر صورت بگیرد ؟
آیا تصور این مسئله که امسال نیز میلیونها ایرانی مشتاق زیارت دو سه روز مانده به روز اربعین، به سمت مرزهای عراق می روند اتفاق عجیب و غیر قابل پیش بینی است؟
پس چرا مشکلات همیشگی اسکان برای پذیرایی از زائران ایرانی در شهرهای مرزی به ویژه در مهران، دو سه سال پیاپی در حال تکرار شدن است و امسال نیز این معضل بسیار حادتر از سالهای گذشته رخ داد؟
و مهمتر از این، چرا وزارت امور خارجه همچنان اصرار دارد برای سفر شهروندان ایرانی به عراق و بالعکس ویزا صادر شود؟

چرا بین ایران و کشوری چون ارمنستان که تنها یک مقصد گردشگری است قرارداد ویزا بین دو کشور حذف می شود و شهروندان ایرانی و ارمنی تنها با داشتن گذرنامه می توانند آزادانه بروند و بیایند اما زائران کشورمان هرساله برای حضور در خاک عراق در موسم اربعین، باید هزینه هنگفت بدهند و روزها در انتظار باشند تا ویزا صادر شود؟
غفلتی که این روزها برخی مسئولان را فراگرفته و آنها را از اهمیت استراتژیک حماسه اربعین حسینی و لزوم پرشورتر برگزار کردن آن غافل کرده، آتشی است که دود آن به چشم امت اسلام خواهد رفت و جهان اسلام که از این رهیافت، می تواند به یکپارچگی، وحدت و مودت نزدیک و نزدیکتر شود با این قبیل ندانم کاری ها از هدف مقدس و آرزوی دیرین خود دورتر و دورتر می شود.
اربعین امسال نیز گذشت اما امید آن است که برای سالهای بعد، بزرگترین اجتماع بشری تاریخ جهان توسط مسئولان دولت جدی تر گرفته شود.
نویسنده: امین رشیدی
 
 
 
 
 
کد مطلب : ۱۵۷۰۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما