۰
plusresetminus
نرگس آبیار:

دارند «نَفَس» را قربانی می کنند!/ تنها می توانم به رهبری نظام پناه ببرم

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۴
نرگس آبیار گفت: من بعد از خدا به بالاترین مقام عالی رتبه این مملکت پناه می آورم تا ما را از این بی عدالتی نجات دهند!
نرگس آبیار
نرگس آبیار
حافظ نیوز/ سرویس فرهنگی عدم اکران مناسب فیلمهای ارزشی در سینمای ایران، قصه تازه ای نیست.
از سالها قبل، هرگاه که یک فیلم خوب در حوزه فرهنگ ایرانی و اسلامی که ارزش دیدن را داشته تولید و اکران شده، با برچسب هایی نظیر حکومتی بودن و غیره محکوم و تحریم شده و حتی برای اکران مناسب نیز مورد بی مهری های فراوان قرار گرفته است.
این بار، گویی "نفس" آخرین ساخته نرگس آبیار قرار است قربانی شود! نرگس آبیار که با وجود شجاعت در خلق یک اثر دشوار در اکران مورد ظلم واقع شده، جمعه شب گذشته بغض خود را روی آنتن زنده تلویزیون آورد و در این زمینه، با گلایه از کیفیت اکران فیلم ها در سینماهای کشور، بیان داشت: کاش مشکلات ما فقط سالن های سینما بود. الان یک ناعدالتی عجیب و غریب در سینماها موج می زند که به نظرم مشکل بزرگتری است و همه جا این مشکل را می بینم. منِ نوعی، یک بنر یا تابلو از شهرداری نتوانستیم بگیریم و شهرداری تنها به یکی دو فیلم خاص این امکان را می دهد!

کارگردان "نفس": ظاهرا ديگر خودي نيستم و بي انصافي و ظلم در مورد كارهاي من آغاز شد
آبیار ادامه داد: تصاویری از مجسمه ها و تندیس های قدیمی روی استندهای شهری می زنند؛ اما حاضر نیستند تصاویری از فیلم هایی همچون ”نفس” بزند! حوزه هنری که ادعای این همه کار فرهنگی دارند و از نمایش فیلم ”لانتوری” یا ... بخاطر نامناسبی سر باز می زنند و الان فیلم روحوضی نمایش می دهند، از سالن دادن به ما خودداری می کنند. ما از ابتدا با 23 سالن شروع کردیم و الان 16 سالن داریم. ”نفس” همواره با سالن پر و ظرفیت خوب اکران شده اما وضعیت سانس دهی و سالن دهی ما بسیار بد است.
این کارگردان سینما سپس به نقد رفتار حوزه هنری پرداخت و در این زمینه گفت: حوزه هنری با شرکت نورتابان قرارداد نیز داشت؛ اما به راحتی آب خوردن تمام سالن هایش را با شروع اکران ”سلام بمبئی” به این فیلم اختصاص داد. تلویزیون که از تهیه کننده ها و پخش کننده انواع و اقسام تعهدها را برای عدم پخش تیزرهای آنها از شبکه های ماهواره ای می گیرد، تعداد تیزری که به ما دادند با یک فیلم اکران شده در گروه ”هنر و تجربه” یکی است. یعنی تنها 175 نوبت.

این شرایط عادلانه نیست
این شرایط عادلانه نیست. اساسا سینمایی نیست که من برای پر کردن آن تبلیغی کنم.
آبیار درباره علت گرفتن سالن های فیلم ”نفس“ در حالی که سالن های فیلم همواره پر است، گفت: من نمی دانم و به فیلم های دیگر هم نمی خواهم بی احترامی کنم، اما انتظار داریم وقتی حوزه هنری به ما قول داد و قرارداد دارد و نمایش فیلم ما در ماه صفر افتاد، حمایت کنند و پای قولشان بیاستند، ولی متأسفانه با سینما بحث جناحی می شود. از زماني كه جايزه اخلاق را از آقاي خاتمي گرفتم ظاهرا ديگر خودي نيستم و بي انصافي و ظلم در مورد كارهاي من آغاز شد.
این کارگردان سینما با بیان اینکه در هر دو جناح چهره های مثبتی حضور دارند، تأکید کرد: من می گویم باید میان همگی صلح باشد. من میان هر دو طیف اصولگرا و اصلاح طلب که می روم می بینم آدم های خوبی هستند؛ اما بعد می بینیم برخوردها طور دیگری است. وقتی فیلم من روی پرده سینما نیست درباره چه چیزی از فیلم حرف بزنم و تبلیغ کنم؟ این بی عدالتی در اکران چرا باید رخ دهد؟

تنها می توانم به رهبری نظام پناه ببرم!
او افزود: من بعد از خدا به بالاترین مقام عالی رتبه این مملکت پناه می آورم تا ما را از این بی عدالتی نجات دهند! دلم بسیار پر است و آمده ام در هفت تا گلایه کنم. من مردانگی یا زنانگی کردم و فیلم ”شیار 143” را ساختم حالا شما از من بخاطر آن فیلم در ”نفس” حمایت کنید. از نهادهایی که از ما کمک نکردند و نهادهایی که از ما کمک کردند تشکر می کنم.
 
کد مطلب : ۱۵۹۴۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما