۰
plusresetminus
یادداشت؛

گسترش اقتدار و عمق استراتژیک انقلاب اسلامی و آنچه که در «حلب» اتفاق افتاد

تاریخ انتشارسه شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۱
فتح حلب پایان کار نیست، اما قطعا آغازیست بر پایان رویای تشکیل خلافت گروه های ترویستی در سرزمین های اشغالی و نابودی گروه های تروریستی از جمله داعش و النصره.
گسترش اقتدار و عمق استراتژیک انقلاب اسلامی و آنچه که در «حلب» اتفاق افتاد
به گزارش "حافظ نیوز"،روزگاری بود که بسیاری می پرسیدند ایران چرا باید در درگیری های داعش و دیگر گروه های تروریستی با دولتهای مرکزی کشورهایی چون عراق و یا سوریه دخالت کند؟ به ما چه ربطی دارد که در سوریه، داعش بر سر کار است یا بشار اسد؟ در ابتدا فارغ از پاسخ های انسان دوستانه ای که به این پرسش داده می شد، این گزاره نیز روز به روز بیشتر تقویت شد که اگر با داعش در عراق و سوریه نجنگیم، روزگاری بر ما خواهد آمد که ناچاریم در خیابان های همدان و کرمانشاه سنگربندی کنیم و از جان و مال و ناموس و خاک و دینمان در برابر متجاوزان بی رحم دفاع کنیم.
و اما حلب همان شهری است که آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی، آن را به عنوان پایتخت خلافت داعش در نظر گرفته بودند و طی چند سال اخیر، این عروس شهرهای سوریه را به تسخیر خود در آورده و ضمن تسلط بر راه های حیاتی مواصلاتی آن، نفت به ترکیه قاچاق می کردند و انواع سلاح و مهمات های روز را تحویل می گرفتند.
بازپس گیری حلب گرچه در ابتدا شبیه یک رویای دست نیافتنی بود، اما با مقاومت و همکاری کلیه گروه های سوری و حزب ا... و حضور موثر مستشاران ایرانی، روز به روز به واقعیت نزدیک شد و گشوده شدن جبهه های فرعی نظیر حمله داعش به تدمر و تصرف آن نیز نتوانست فتح حلب را به تاخیر بیاندازد.
اما نکته مهم فتح حلب آن است که آخرین محلات اشغال شده حلب، گرچه می توانست به سرعت فتح شود و به گورستان تروریستها و سران آنها تبدیل شود، فتح نشد تا برگ برنده ای برای نجات مردم مظلوم و در محاصره دو شهر فوعه و کفریا باشد.
امری که نشان از هوشمندی روزافزون جبهه مقاومت و استفاده صحیح از برگ های برنده داشت و آمریکا را چنان غافلگیر کرد که مسئولان این کشور ناگزیر لب به تهدید گشوده و گفتند: ”فتح حلب پایان جنگ در سوریه نیست!“ و بدین ترتیب نظام سوریه را تهدید به ادامه و تجهیز بیشتر گروه های تروریستی کردند.
البته جبهه مقاومت نیز معتقد است فتح حلب پایان کار نیست، اما قطعا آغازیست بر پایان رویای تشکیل خلافت گروه های ترویستی در سرزمین های اشغالی و نابودی گروه های تروریستی از جمله داعش و النصره.
دیر زمانی نگذشته از آن روزی که اکثر مناطق سوریه در دست ترویستها بود و مدافعان حرم، در چند صدمتری حرم حضرت زینب(س) می جنگیدند... اما این ایام، روزهای دیگری است. پس از آن خزان تلخ، اینک بوی بهار استشمام می شود.
نویسنده: مصطفی مشفقیان
کد مطلب : ۱۶۰۱۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما