۰
plusresetminus
سرپرست دانشگاه شیراز:

هزینه های دانشگاه تامین نشده است/ بخش خصوصی با دانشگاه همکاری خوبی ندارد / دکتر صفوی فردی انقلابی است

تاریخ انتشارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۷
رئیس دانشگاه شیراز اولویت خود را در ۵ ماه آینده عمر دولت یازدهم ایجاد آرامش در این مرکز مهم علمی کشور دانست. گرایش سیاسی‌ام را در فعالیت علمی و دانشگاهی دخالت نمی‌دهم.
هزینه های دانشگاه تامین نشده است/ بخش خصوصی با دانشگاه همکاری خوبی ندارد / دکتر صفوی فردی انقلابی است
به گزارش "حافظ نیوز"،ابراهیم گشتاسبی‌راد ظهر امروز در نخستین نشست خبری خود در دانشگاه شیراز اظهار داشت: دانشگاه بیشتر یک محیط علمی است و انتظار می‌رود که این جنبه بیشتر در جامعه انعکاس داشته باشد اما جذابیت فعالیت‌های سیاسی برای افراد گاهی بر این جنبه غلبه پیدا می‌کند که بنده سعی می‌کنم گرایش سیاسی‌ام بر فعالیت علمی سایه نیندازد.
وی در ابتدای این نشست با توجه به نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست جمهوری گفت: با شرایطی که تا چند ماه آینده خواهیم داشت باید فضای آرامش، همدلی و وحدت در دانشگاه‌ها حاکم باشد و با همکاری با استانداری و نهادها و اداره‌های مسؤول بتوانیم فضای آرامی را برای دانشگاه رقم بزنیم و تلاش کنیم انتخاباتی پرشور، فراگیر و بانشاطی را شاهد باشیم
وی دیگر اولویت خود را توجه به زیرساختهای این دانشگاه عنوان کرد و افزود: از آنجاکه زیرساختهای دانشگاه شیراز متعلق به دهه های گذشته است توسعه این زیرساختها و بازسازی آن موضوعی است که دنبال می کنیم، البته سال سختی به جهت مالی داشتیم چراکه سال گذشته اعتباری که دولت باید در اختیار این نهاد می گذاشت هنوز محقق نشده و چاره ای نداشتیم از ذخایر مالی خود استفاده کنیم.
وی حرکت در جهت دانشگاه نسل سوم را دیگر اولویت دانشگاه شیراز عنوان کرد و گفت: در خصوص خرید و تامین تجهیزات و تعمیرات تاکنون اعتباری دریافت نکردیم البته قول داده شده تا بهمن ماه این کار انجام گیرد ولکن به تصمیم دولت در این باره امید داریم.
گشتاسبی اولویت فرهنگی دانشگاه شیراز را که به گفته وی یکی از حوزه های بسیار سخت کشور محسوب می شود را اتکا به قوانین شورای انقلاب فرهنگی کشور دانست و عنوان کرد: اولویت ما در این مجموعه توجه به آنچه قانون برای این حوزه تعریف کرده است، چراکه اگر بخواهیم سلیقه های شخصی را در حوزه فرهنگی اعمال کنیم دچار مشکل خواهیم شد.
گشتاسبی افزود: دربارهٔ قراردادهای پژوهشی می‌توان گفت که در این سه سال قراردادهای بسیار خوبی با نهادهای گوناگون بسته شد که حجم آن با 10 سال گذشته برابری می‌کند.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته نزدیک به 15 میلیارد تومان را دولت نتوانست به دانشگاه پرداخت کند و امسال سال سختی به لحاظ مالی است، اضافه کرد: تا بهمن‌ماه امسال قول‌هایی داده شده تا اعتباراتی به دانشگاه پرداخت شود.
سرپرست دانشگاه شیراز در مورد فعالیت‌های فرهنگی و علمی دانشگاه نیز خاطرنشان کرد: حوزه فرهنگ حوزه بسیار سخت و در این زمینه قوانین بالادستی برای ما مهم است و اجرای درست قوانین را با توجه به اینکه متولیان فرهنگی در کشور بسیارند، در این حوزه دنبال می‌کنیم.
گشتاسبی افزود: در دانشگاه شیراز کار علمی با ایجاد ایده‌های نو صورت می‌گیرد و در این راه تکیه‌بر پایان‌نامه‌های دانشجویی است، افزون‌بر اینکه دانشگاه با توجه به دانشی که دارد می‌تواند به نهادهای دیگر کمک و مشکلات جامعه را تااندازه‌ای حل کند.
وی ادامه داد: بخش خصوصی کشور ما به دلیل نداشتن دانش فنی یا سرمایه اندک همکاری خوبی با دانشگاه در زمینه علمی و پژوهشی نداشته اما آنچه مهم است، فعالیت در حوزه شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان بوده و دانشگاه در این مسیر حرکت خود را ادامه خواهد داد.
این عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه شیراز خواستار لغو حکم پرونده سخنرانی علی مطهری در قبال قائم مقام دانشگاه شیراز شد و از درایت استانداری فارس، رئیس کل دادگستری استان، وزارت علوم و قوه قضاییه که موجب به تعویق افتادن احکام شد تمجید کرد و گفت: در این مدت شاهد بودم که برای استفاده از ظرفیت های دکتر مجید ارشاد، رئیس پیشین دانشگاه شیراز و عدم قبول استعفا تمامی بخشها حمایت خود را از این چهره علمی و خدوم اعلام کردند و همبستگی و وحدت دانشگاهی را به نمایش گذاشتند.
وی دکتر صفوی را شخصیتی انقلابی که دلبسته نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد و افزود: قائم مقام پیشین دانشگاه شیراز کسی است که برای این نظام حاضر به جانفشانی است.
سرپرست دانشگاه شیراز شرایط کنونی کشور را در ماه های آینده نیازمند همدلی و وحدت در فضای دانشگاهی عنوان کرد.

سرپرست دانشگاه شیراز در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره فعالیت‌های سیاسی این دانشگاه اظهار داشت: تشکل‌های سیاسی گروه اندکی را به خود اختصاص داده‌اند اما به دلیل تأثیر آنها بر اذهان، این برنامه‌ها بر اساس آیین‌نامه قانونی خود پیگیری خواهد شد اما بیشتر علاقه‌مند به فعالیت‌های علمی در دانشگاه هستیم.
گشتاسبی در این زمینه افزود: گاهی سلیقه‌های شخصی در برگزاری نشست‌های سیاسی موجب به وجود آمدن مشکلاتی در دانشگاه شده است و برای نمونه در اتفاقی که برای سخنرانی علی مطهری پیش آمد، دانشگاه به وظیفه قانونی خود عمل کرد و به سبب اینکه وی یک شخصیت شناخته‌شده و قانونی بود، دلیلی برای لغو سخنرانی‌ او نداشتیم.
انتهای خبر/111
کد مطلب : ۱۶۱۴۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما