۰
plusresetminus
انگلیس؛

انتقاد دیپلمات انگلیسی از سیاست‌های مبهم دولت ترزا می در قبال برگسیت

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۹
«ایوان راجرز» سفیر انگلیس در اتحادیه اروپا، روز سه‌شنبه و تنها 3 ماه مانده به شروع روند مذاکرات خروج کشورش از اتحادیه اروپا در اقدامی شوک‌آور، از مقام خود استعفا داد.
انتقاد دیپلمات انگلیسی از سیاست‌های مبهم دولت ترزا می در قبال برگسیت
به گزارش "حافظ نیوز"،انتشار بخش‌هایی از ایمیل 'ایوان راجرز'به کارمندش در بروکسل که از سوی منابع انگلیسی منتشر شد، مؤید نارضایتی آشکار او از سیاست‌های 'ترزا می' و اعضای دولتش در قبال خروج انگلیس از اتحادیه اروپا است.
'ایوان راجرز' در این ایمیل، سیاستمداران ارشد دولت انگلیس را متهم به داشتن 'استدلال‌های ضعیف و تفکراتی مبهم' در قبال برگسیت کرده است.
به گفته منابع انگلیسی اگرچه این دیپلمات ارشد انگلیس اشاره‌ای به این سیاستمداران نکرده است، اما مشخص است که خطاب او به 'ترزا می' و سه وزیر حامی برگسیت، یعنی بوریس جانسون، وزیر خارجه، لیام فاکس وزیر توسعه بین الملل و نیز دیوید دیویس وزیر برگسیت بوده است.
ایوان راجرز در این ایمیل با اشاره به ارزش‌هایی که به آنها وفادار است از جمله خدمت به مردم کشورش، می‌گوید: ' من امیدواریم که شما به چالش با استدلال‌های سست‌بنیاد و تفکرات مبهم ادامه دهید و اینکه شما هرگز از بیان حقیقت به کسانی که در قدرت هستند، نهراسید. '
وی می‌افزاید: ' من امیدوارم که در این شرایط سخت از یکدیگر حمایت کنند تا بتوانید پیام‌هایی که به‌رغم اینکه نامطبوع به نظر می‌رسد اما لازم است به گوش آنها برسد، منتقل کنید. '
ایوان راجرز در این ایمیل با تأکید بر انتقال نظرات مختلف حتی نظرات مخالف به صاحبان قدرت در کشورش، اضافه کرد: 'من امیدواریم که شما همواره بهترین مشورت‌ها را برای سیاستمدارانی که از سوی مردم انتخاب ‌شده‌اند، ارائه دهید و این نقش غرورآمیزی است که ما در خدمت به دمکراسی بزرگ ایفا می‌کنیم.
انتهای خبر/111
 
کد مطلب : ۱۶۲۰۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما