۰
plusresetminus

اوباما:نخستین رئیس جمهور امریکا بدون بدنامی و رسوایی هستم

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۲۴
آمریکا - باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در آخرین مصاحبه تلویزیونی خود با شبکه خبری سی بی اس نیوز گفت: نخستین رئیس جمهوری در تاریخ مدرن (آمریکا) بدون بدنامی و رسوایی هستم.
اوباما:نخستین رئیس جمهور امریکا بدون بدنامی و رسوایی هستم
به گزارش "حافظ نیوز"،شبکه خبری سی بی اس نیوز امروز شنبه بخش هایی از مصاحبه با اوباما را که کمتر از یک هفته به پایان ریاست جمهوری وی باقی مانده با عنوان «باراک اوباما، هشت سال در کاخ سفید» در برنامه «60 دقیقه» با اجرای «استیو کرافت» (Steve Kroft) پخش کرد.

مجری برنامه از اوباما پرسید: شما نتوانستید واشنگتن را تغییر دهید.
اوباما پاسخ داد: آن چیزهای که بطور مستقیم در اختیارم بود، تغییر دادم.
وی با یادآوری مدت زمان کوتاهی که از ریاست جمهوری اش باقی مانده است، افزود: درحقیقت افتخار می کنم به اینکه ما احتمالا نخستین دولت در تاریخ مدرن (آمریکا) هستیم که رسوایی عمده ای در کاخ سفید نداشتیم؛ به همین دلیل ما تغییراتی ایجاد کرده ایم.
رئیس جمهوری کنونی آمریکا گفت که خواهان انجام کارهای بیشتری بوده اما با مانع تراشی پی در پی جمهوریخواهان کنگره مواجه بود.
اوباما با بیان اینکه شکل دادن به افکار عمومی (در آمریکا) بخشی از کار رئیس جمهوری است، تصریح کرد: به اندازه کافی قادر نبوده است افکار عمومی را برای آنکه به طور قوی در پشت دولت وی برای متوقف ساختن مخالفت جمهوریخواهان یا همکاری این گروه با دولت خود به حرکت در آورد.
اوباما گفت که برخی اوقات در دوران ریاست جمهوری نبرد افکار عمومی درآمریکا را باخته است.
آخرین مصاحبه تلویزیونی اوباما با شبکه خبری سی بی اس نیوز فردا (یکشنبه) 15ژانویه برابر با 26 دی ماه بطور کامل پخش شود. وی چهارشنبه گذشته (22 دی ماه) با حضور در شهر شیکاگو، جایی که دوبار نطق پیروزی داشت، سخنرانی خداحافظی خود را ایراد کرد.
اوباما درحالی دست به این اقدام زد که امیدهای خود را برای آنکه یک دمکرات جانشین او شود و به حفظ میراث به جای مانده از وی بپردازد، با پیروزی «دونالد ترامپ» بر باد رفته می بیند.
اوباما در انتخابات 2008 و 2012میلادی به ترتیب با شکست دادن 'جان مک کین' و 'میت رامنی'؛ توانست دو بار پیاپی بعنوان چهل و چهارمین رئیس جمهوری آمریکا برگزیده شود.
ترامپ که در انتخابات هشتم ماه نوامبر با کسب 304 آرای الکترال رقیب دمکرات خود هیلاری کلینتون را شکست داد، قرار است بیستم ژانویه (اول بهمن) پس از ادای سوگند، سکان هدایت آمریکا را به دست گیرد.
انتهای خبر/111
 
کد مطلب : ۱۶۲۹۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما