۰
plusresetminus
آیت الله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز:

مسئولان بابت اتفاقات مراسم پایتخت جوانان جهان اسلام باید از مردم و به ویژه ایل «قشقایی» عذرخواهی کنند/ باید با مدیر متخلف برخورد قاطع صورت بگیرد/ چرا جلوی انتشار اخبار در رسانه ها و اطلاع مردم را می گیرند؟

تاریخ انتشارجمعه ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۱۶
آیت الله ایمانی گفت: روزنامه ها و خبرگزاری ها را آزاد بگذارید، من موارد زیادی سراغ دارم که از پخش اطلاعیه جامعه روحانیت جلوگیری کرده اند...
آیت الله ایمانی
آیت الله ایمانی
به گزارش "حافظ نیوز" آیت الله ایمانی امام جمعه ی شیراز در خطبـــــه های نماز جمعه امروز این شهر اظهار داشت: دشمن سیلی خورده از جوانان برای به انحراف کشاندن آنان تلاش می کند و برای منحرف ساختن نسل جوان اقدام می نماید و سرمایه گذاری دارد که این امر طبیعی است و ما باید نسبت به نسل جوانمان حساسیت لازم را داشته باشیم .
وی
باید دریغ و افسوس خورد که در مراسم افتتاحیه آنچه باید انجام شود انجام نگردید
در ادامه گفت: انتظار بر این بود حال که برای اولین بار کشور ایران و شیراز به عنوان پایتخت جوانان مسلمان انتخاب شده است، پادزهری برای تبلیغات دشمن و راهی برای جلوگیری از فعالیت های دشمن روی جوانان باشد و بر اساس فرمان امام راحل و دو نامه ای که رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و امریکای شمالی نوشتند یک قاعده گرفته می شد و براساس آن قاعده یک حرکت در این مسیر تنظیم می گردید.
امام جمعه شیراز در ادامه با اشاره به اتفاقات وحواشی افتتاحیه مراسم پایتخت جوانان جهان اسلام گفت:باید
سخنان من نصیحتی است که طبق شغل و مسئولیتمان داریم انجام می دهیم
دریغ و افسوس خورد که در مراسم افتتاحیه آنچه باید انجام شود انجام نگردید.
عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود اظهار داشت: وحدت و همدلی وظیفه همه ماست و آنچه تذکر داده می شود به عنوان نقد منصفانه و ناصحانه است و نصیحتی است که طبق شغل و مسئولیتمان داریم انجام می دهیم و براساس جایگاهی که داریم.
آیت الله ایمانی همچنین به بحران آب در استان اشاره کرد و افزود: در تابستان آینده ممکن است در تامین آب  شرب نیز دچار مشکل و محدودیت شویم که در این صورت
با مدیر متخلف باید برخورد بشود و مدیری که آمده خلاف کرده باید بیخ گوشش را گرفت و به او التماس دعا گفت
بار این مسئله را مستضعفین و محلات فقیرنشین و جنوبی و شرقی شهر تحمل خواهند کرد.
وی در ادامه تصریح کرد: با احترامی که برای مسئولین قائلم می گویم باید برای حفظ وحدت در بین مسئولان استان فداکاری کرد و من حاضرم هر وقت لازم باشد از همه مسائل خودم چشم پوشی کنم تا وحدت حفظ بشود اما تذکر در فرصت باقیمانده پایتختی جوانان جهان اسلام، مسئولان امر این وظیفه را در اختیار افرادی صادق و صالح و با انگیزه دینی قرار بدهند.
نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس در ادامه تذکرات خود خطاب به مسئولان اجرایی استان گفت: با مدیر متخلف باید
از مردم مومن و انقلابی شیراز باید عذرخواهی بشود چراکه خیلی به شیراز ظلم کرده و آن را زشت معرفی کردند و همچنین باید از ایل بزرگ، عزیز و قهرمان قشقایی
برخورد بشود و مدیری که آمده خلاف کرده باید بیخ گوشش را گرفت و به او التماس دعا گفت واین نوع برخورد با مدیر متخلف چیزیست که امام ما را به آن دعوت کرده است.
وی در ادامه تصریح کرد: از مردم مومن و انقلابی شیراز باید عذرخواهی بشود چراکه خیلی به شیراز ظلم کرده و آن را زشت معرفی کردند و همچنین باید از ایل بزرگ، عزیز و قهرمان قشقایی نیز عذرخواهی صورت بگیرد چرا که این ایل دارای زنان غیوری است که در تاریخ نقش مهمی ایفا کرده اند اما این مراسم، مایه آبروریزی قوم قشقایی بود.
آیت الله ایمانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: روزنامه ها و خبرگزاری ها را آزاد بگذارید، من موارد زیادی سراغ دارم که از پخش اطلاعیه جامعه روحانیت جلوگیری
شما که معتقدید دانستن حق مردم است چرا جلوی دانستن را می گیرید؟
کرده اند مگر جامعه روحانیت بدنه این مردم نیست؟ وی در ادامه گفت: اطلاعیه جامعه روحانیت شیراز بعضا در رسانه ها چاپ نمی شود و حتی خبرگزاری ها از نقل خبر آن ها جلوگیری می کنند که این کارها غلط است و شما که معتقدید دانستن حق مردم است چرا جلوی دانستن را می گیرید؟
امام جمعه شیراز در انتهای سخنان خود نیز گفت: آخرین سخنم این است که واقعاً اجازه بدهید جوانان خلاق، مبتکر، مومن و انقلابی به مسئولان کمک دهند و نباید میدان را از جوانها گرفت.
کد مطلب : ۱۶۴۳۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما