۰
plusresetminus
به بهانه سخنان تامل برانگیز رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم آذربایجان؛

آقای رئیس جمهور این روزها زنگ حساب دارید نه انشاء!

تاریخ انتشارسه شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۰
گاهی وقتها رئیس جمهور محترم چنان از اوضاع نابسامان اقتصادی کشور سخن می گویند که آدمی در دلش می گوید دیگر وقتش رسیده شخصی مثل حسن روحانی که به معضلات کشور و کاستیها به خوبی آگاه است رئیس جمهور شود!
کابینه روحانی
کابینه روحانی
حافظ نیوز/ سرویس سیاسی سخنان هفته گذشته مقام معظم رهبری در جمع مردم آذربایجان از چند جهت مهم و حائز اهمیت است.
نکته اول اینکه نباید حضور حماسی و پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن را به حساب عدم گلمه مندی آنها از شرایط موجود کشور گذاشت. مردم با امام و رهبری عهد و پیمانی دارند که در هر صورت پای آن خواهند ماند و در برابر تهدیدات داخلی و خارجی، از اصل ولایت فقیه حفاظت خواهند کرد.دومین نکته اعتراف به وضع موجود کشور است. امروز بیکاری، گرانی و رکود سه چالش بزرگ و اصلی کشور است که متولی آن یعنی دستگاه اجرایی کشور، در سال پایانی عمر خود باید به مردم گزارشی شفاف و واضح در این باره بدهد.
معمولا طی قریب 3 سال گذشته، افکار عمومی عادت کرده است برخی مسئولان کشور را با ادبیاتی طلبکارانه و در عین حال دلنشین در مواجهه با مشکلات کشور ببیند.
اینکه پس از سه دهه از پیروزی انقلاب دیگر زمان آن رسیده فلان اقدامات زیربنایی در کشور اتفاق بیفتد یا اینکه چرا با وجود این همه منابع ثروت در کشور باید این همه کاستی داشته باشیم...
گاهی اوقات ادبیات طلبکارانه و تهاجمی برخی مسئولان این تصور را در ذهن آدمی ایجاد می کند که مسئولان محترم از چه کسی دارند انتقاد می کنند؟ مگر غیر از این است که اداره دستگاه های اجرایی و بخش اعظم بودجه سالیانه کشور در دست دولتهاست؟ پس این همه انتقاد از کمبودها و معضلات مختلف در کشور به چه کسی جز دولت و مسئولانی که بودجه های عمرانی کشور را در دست دارند باز می گردد؟ گاهی وقتها هم رئیس جمهور محترم چنان از اوضاع نابسامان اقتصادی کشور سخن می گویند که آدمی در دلش می گوید دیگر وقتش رسیده شخصی مثل حسن روحانی که به معضلات کشور و کاستیها به خوبی آگاه است رئیس جمهور شود!
با این حال، ماه های پایانی عمر دولت تدبیر و امید زمان مناسبی است تا به مسئولان محترم اجرایی یاداوری کنیم این ایام، زنگ حساب پس دادن به ملت بابت عملکرد 4 سال گذشته است و نه زنگ انشاء و رو خوانی از روی شعارهای زیبایی که رنگ و بوی عمل به خود نگرفته اند!
نویسنده: مصطفی مشفقیان
 
کد مطلب : ۱۶۴۹۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما