۰
plusresetminus
به بهانه شعار تحقق وعده های انتخاباتی دولت یازدهم؛

دولت به کدام وعده های خود به ملت عمل نکرده است؟

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۰۱
ابراز خضوع و تواضع و شرمندگی از بابت اینکه دولت نتوانسته تمام آنچه که در شان یک ملت بزرگ است را فراهم کند، نه تنها از قدر و منزلت دولت نخواهد کاست بلکه خدمات دولت را در چشم ملت بزرگ و بزرگ تر خواهد کرد.
دولت به کدام وعده های خود به ملت عمل نکرده است؟
به گزارش "حافظ نیوز"/ سرویس سیاسی هفته گذشته ریاست محترم جمهور در همایش سراسری مجریان برگزاری انتخابات 96 که در محل وزارت کشور برگزار شد، در ارتباط با اقتصاد مقاومتی گفت: بنده خوشحالم که خدمت ملت بزرگوار و عزیز ایران اعلام کنم که دولت به قول‌هایی که به مردم از اول سال و یا پایان سال گذشته داد عمل کرد و  به ما توفیق داد در برابر مردم شرمنده نشویم. روحانی در ادامه تصریح کرد: این کار بسیار مهمی است و سال گذشته رشد اقتصادی ما بسیار پایین بود و رشد اقتصادی ما در سال گذشته حدود 1.8 بود و سال 94 سال بسیار سختی بود اما امسال رشد بالای 6 درصد داریم و در پیشگاه خداوند و مردم شرمنده نیستیم.  وی تأکید کرد: همچنین ما به مردم قول دادیم که در سال 95 تورم را تک‌رقمی خواهیم کرد البته برنامه ما این بود و فکر می‌کردیم در نیمه دوم سال تورم تک‌رقمی شود اما الحمدا... ما شرمنده نشدیم و از خرداد ماه تورم پس از سالیان دراز تک‌رقمی شد... رئیس جمهور تأکید کرد: قدم‌های خوبی در این مسیر برداشته شد و رشد صادرات غیرنفتی و وعده‌هایی که داده بودیم و دارد عمل می‌شود.
در این باره ذکر دو نکته به اختصار ضروری به نظر می رسد: نخست اینکه رئیس جمهور در این نشست، سه بار عنوان کرد شرمنده مردم نیستیم و یک بار هم اعلام کرد به وعده های خود عمل کرده ایم و برای شاهد این مدعا، آمارهای مربوط به تورم و رشد اقتصادی را بیان کرد.
مسلما ابراز خضوع و تواضع و شرمندگی از بابت اینکه دولت نتوانسته تمام آنچه که در شان یک ملت بزرگ است را فراهم کند، نه تنها از قدر و منزلت دولت نخواهد کاست بلکه خدمات دولت را در چشم ملت بزرگ و بزرگ تر خواهد کرد و در نقطه مقابل، یک دولت هرچه قدر هم که خوب کار کند، اما اگر شرمنده ملتش نباشد و خود را وامدار آنها نداند، لاجرم از چشم مردم خواهد افتاد.
دومین مطلب نیز اینکه بد نیست به این پرسش پاسخ دهیم که دولت به کدام وعده های خود به ملت عمل نکرده است؟
تورم نقطه به نقطه، رشد تولید ناخالص ملی، ضریب جینی و ... اینها مفاهیمی هستند که مردم کوچه و بازار با آنها سروکار ندارند بلکه مردم می خواهند رشد اقتصادی کشور را در تغییر محسوس میزان بیکاری جوانانشان، خروج ملموس از رکود و مهار گرانی افسارگسیخته ای که در کف بازار موج می زند احساس کنند. لذا اگر مخاطب سخنان رئیس جمهور مردم هستند و دولت می خواهد ملت را به یک قضاوت صحیح فرابخواند، بهتر است درباره این سه مقوله ملموس و مهم سخن بگوید و در عمل نیز مردم این ”اوضاع بهبود یافته کشور“ را احساس کنند.      
 
نویسنده: هادی صفایی
کد مطلب : ۱۶۵۵۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما