۰
plusresetminus

برنده واقعی انتخابات 96 کیست؟

تاریخ انتشارسه شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۸
با پایان یافتن اردیبهشت داغ و انتخابات پرحادثه 96 اینک باید به نتایج حاصل از انتخابات نگاهی کارشناسی انداخت و دریافت پیروز واقعی انتخابات 96 کیست؟
برنده واقعی انتخابات 96 کیست؟
به گزارش "حافظ نیوز"،با پایان یافتن اردیبهشت داغ و انتخابات پرحادثه 96 اینک باید به نتایج حاصل از انتخابات نگاهی کارشناسی انداخت و دریافت پیروز واقعی انتخابات 96 کیست؟
بدون اغماض، باید پذیرفت برنده نهایی انتخابات 96 نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران است چرا که هر برگ رای که به درون صندوق های اخذ رای انداخته شد، در واقع مهر تاییدی بود از جانب مردم که ما مکانیسم سیاسی موجود را قبول داریم و در درون آن حاضریم به ایفای نقش بپردازیم.
نوام چامسکی اندیشمند مشهور غربی درباره انتخابات ریاست جمهوری ایران می گوید: ”پیروز واقعی رهبر جمهوری اسلامی ایران بوده است.“
وی تصریح کرد: ”آیت ا... خامنه‌ای زیرک‌ترین و سیاستمدارترین فرد جهان است، کاری کرده که حتی دشمنان بزرگ ملتش هم برای حضور مردمش در صحنه‌ انتخابات تبلیغ می کنند.“
وی افزود: ”وقتی مشارکت زیاد شود، پیروز واقعی دنیا آیت‌ا... خامنه ایست نه غربی‌ها، امروز سیاست‌مداران دنیا با تایید دموکراسی واقعی در ایران، حقارت خود را در برابر آیت‌ا... به تصویر کشیدند.“
در واقع، این حجم بسیار بالا از میزان مشارکت عمومی که به حدود 80 درصد می رسد، یک حد نصاب فوق العاده است که تنها زمانی به عظمت آن پی می بریم که دریابیم هم اکنون در اکثر قریب به اتفاق کشورهای عربی، اساسا چیزی به نام انتخابات وجود ندارد و هرچه که هست، انتصابات شخص پادشاه است و مردم نیز ناچارا باید از این تصمیمات و انتصابات تمکین کنند.
همچنین قیاس میان میزان مشارکت عمومی در کشور ما با بسیاری از کشورهای توسعه یافته اروپایی نیز نشان می دهد مردم ما به نوعی بلوغ سیاسی در مشارکت اجتماعی و تعیین سرنوشت خود دست یافته اند چرا که حضور قریب 80 درصدی مردم در انتخابات، تنها نشان از تعهد و مسئولیت پذیری آنها و مهم بودن تعیین مسئولانی است که با رای مردم انتخاب می شوند.
علاوه بر این موارد، باید به نکته مهم دیگری نیز اشاره کرد و آن پیروزی لیست های سیاسی در بسیاری از کلانشهرهاست. این مسئله نشان می دهد مردم ما در حال پیوند خوردن با احزاب و اعتماد کردن به جریانات سیاسی هستند که این امر به انتخاب آگاهانه مردم نیز کمک قابل ملاحظه ای خواهد کرد.
بنابراین، برنده واقعی انتخابات 96 را باید مردم و نظام جمهوری اسلامی دانست؛ مردمی که انتخابات به انتخابات، به بلوغ سیاسی و اجتماعی بیشتری دست میابند و میزان مشارکت عمومی آنها، ضمن ایجاد تحیر برای جهانیان سبب افزایش اقتدار و امنیت داخلی نیز می شود و به کشورهای متخاصم نشان می دهد این ملت نسبت به سرنوشت کشور خود بی تفاوت نیست و هیچگاه صحنه های حضور و دفاع ملی را خالی نخواهد گذاشت.
نویسنده: مصطفی مشفقیان
کد مطلب : ۱۶۸۷۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما