۰
plusresetminus
سخنی با فرماندار شیراز

تائید انتخابات پر حرف و حدیث شهر صدرا، به چه قیمتی؟!

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۶
انتخابات شورای شهر صدرا در حالی طبق گفته فرماندار شیراز تایید شده است که پیش از این هیئت نظارت بر انتخابات استان فارس رای به ابطال آن داده بود.
فرماندار شیراز
فرماندار شیراز
حافظ نیوز/ سرویس سیاسی طی سال‌های اخیر انتخابات شهر صدرا به یکی از معضلات بسیار مهم در استان فارس تبدیل شده است.
هنگام برگزاری انتخابات شورای شهر صدرا در 4 سال پیش‌ازاین، درست در روز انتخابات اتوبوس‌های بسیاری به صدرا آمدند تا بر روند انتخابات این شهر تأثیرگذار باشند.
اتوبوس‌هایی که از سوی برخی نامزدها ساماندهی و به همراه جمعیت بسیار غیربومی وارد صدرا شده بودند صدای مسئولان و امام‌جمعه این شهر را هم درآورد تا جایی که امام‌جمعه وقت، در خطبه‌های نمازجمعه به روند انتخابات و لشکرکشی! برخی نامزدها اعتراض کرد و خطاب به مسئولان سیاسی و اجرایی استان گفت: چگونه رویتان می‌شود بگویید انتخابات سالم برگزار شده است؟!
پس از برگزاری انتخابات پرحرف و حدیث سال‌های گذشته در صدرا، انتظار می‌رفت مسئولان اجرایی و سیاسی ارشد استان طرحی نو دراندازند و برای جلوگیری از بروز مجدد تخلفات بسیار زیاد در این شهر، فکری اساسی کرده و از ورود میهمانان ناخوانده و برگزاری یک «انتخابات اتوبوسی» در این شهر جلوگیری کنند.
علاوه بر این، مسئله تائید صلاحیت نامزدها و اینکه آیا برخی از آن‌ها واقعاً ساکن شهر صدرا هستند یا خیر و نسبت‌های فامیلی برخی از نامزدها با مسئولان انتصابی این شهر، همه ازجمله حواشی بود که از دید مردم، رسانه‌ها و دیگر مسئولان پنهان نماند؛ اما بااین‌وجود، هیچ تحول و اتفاق خاصی در این دور از انتخابات شهر صدرا نیز روی نداد و همان اتفاق سال‌های پیشین، این بار نیز تکرار شد.
از همین روی مهران حفاری دبیر هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی فارس پیش از این با اشاره به تخلفات گسترده صورت گرفته در شورای شهر صدرا گفته بود پیشنهاد هیات عالی نظارت بر انتخابات استان بر ابطال انتخابات صدرا به تهران ارسال شده است. اما حیدر عالیشوندی فرماندار شیراز به تازگی آب پاکی را بر روی دست همه ریخت و در اظهاراتی اعلام داشت: انتخابات شهر صدرا تائید شده و آرای 5 صندوق ابطال‌شده نیز تأثیری بر آرای 7 نفر اصلی که پیش‌ازاین اعلام شده بود، نداشته است. 
وی افزود: هیات نظارت مرکزی انتخابات به این جمع‌بندی رسید که آرای 5 صندوق را ابطال کند که تأثیر این ابطال تنها در نفرات علی‌البدل آن‌هم بسیار جزئی خود را نشان داده است.
حال سؤال اصلی این است که تائید انتخابات شهر صدرا به چه قیمتی صورت می‌گیرد؟ آیا در اعتماد مردمی که شاهد حجم بسیار بالای این تخلفات و سپس تائید انتخابات هستند خللی ایجاد نمی‌شود؟ چه زمانی قرار است با تخلفات صورت گرفته در حیاط‌خلوت شیراز برخورد قاطع و قانونی صورت بگیرد؟
منبع: فارس
کد مطلب : ۱۷۲۴۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما


نظرات شما
قباد
feedback
Iran, Islamic Republic of
صدرا به واقع شده حیاط خلوت آقایان.
قیمت تایید این انتخابات به اندازه و مقداری بود که شاهدان به تمامی انتخابات گذشته و آینده به چشم شک و تردید نگاه کنند و بسیاری قسم یاد کردند که دیگر در هیچ انتخاباتی شرکت نخواهند کرد.