۰
plusresetminus
علی ربیعی:

امروز اعلام می‌کنم که حواسشان باشد، افشاگری می‌کنم

تاریخ انتشاردوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۸
زیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به وجود تحریم‌های فروش محصولات پتروشیمی در سال 91 ـ 92 گفت: فردی قرار بود با دور زدن تحریم‌ها 120 میلیون دلار از این محصولات را فروخته و پولش را برگرداند. با پیگیریهای صورت گرفته تا امروز مقداری از این پول را گرفته‌ایم اما هنوز 300 میلیارد باقی مانده است. دو شب پیش شنیدم این آقا ملاقات‌هایی با برخی دارد، جلساتی می گذارد و روابط پیچیده‌ای را شاهدیم. امروز اعلام می‌کنم که حواسشان باشد، افشاگری می‌کنم.
امروز اعلام می‌کنم که حواسشان باشد، افشاگری می‌کنم
به گزارش "حافظ نیوز"،علی ربیعی در اولین کنگره مجمع عالی کانون‌های بازنشستگی کشوری خطاب به روسای کانون‌ها با بیان اینکه شما به دولت رای دادید تا برنامه‌هایش را ادامه دهد گفت: اگر قسمت شد و خدا خواست و در دولت دوازدهم خدمتتان بودیم سعی می‌کنیم برنامه‌های مرتب و خوبی داشته باشیم؛ اگر هم لازم شد وصیتی برای بعدی‌ها بنویسیم، تاکید می‌کنیم مسیر ریشه‌کنی فقر و حفظ رفاه، کرامت و حقوق انسانی ادامه یابد.

ربیعی با بیان اینکه زمانی که دکتر روحانی در زمان انتخابات درباره بازنشستگان سخن می گفت خوشحال بودم که این اهمیت و جایگاه پررنگ شده است و مورد توجه است افزود: مباحثی که در انتخابات مطرح شد را به فال نیک می گیرم و نشان می دهد باید به سمتی برویم که فقر را ریشه کن کنیم. پیام های روشنی وجود داشت که شما به آن مسیر رای دادید. توزیع مناسب درآمد، رفاه و حفظ حقوق انسان ها، حفظ کرامت انسان ها و دور کردن فقر از آنها جزو اصولی است که هم رهبری بر آن تاکید دارند و هم در برنامه های دولت دوازدهم آمده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه اگر قسمت شد و خدا خواست و در دولت دوازدهم خدمتتان بودیم سعی می کنیم برنامه های مرتب و خوبی داشته باشیم گفت: اگر هم لازم شد وصیتی برای بعدی ها بنویسیم، تاکید می کنیم این مسیر ادامه یابد.

ربیعی ادامه داد: روزی که به وزارتخانه آمدم دیدم تلقی از صندوق درست نیست و صندوق تبدیل به یک کارپردازی شده بود و این ماهیت صندوق نبود. برنامه ریزی کردیم و روی ایده‌ای برای صندوق کار کردیم.

وی افزود: در کنار کسانی که کارهای خوبی انجام می دهند، کسانی هم هستند که باید آنها را به خاطر کارهای نکرده دوست داشت، کسی که پسرعمه‌اش را در صندوق مدیر جایی نمی گذارد تا بخورد را هم باید دوست داشت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تصویر صندوق ها فاصله زیادی با اهداف عالیه ما دارد گفت: فقط پرداخت حقوق و مستمری بازنشستگی همه معنای صندوق نیست. تاکید کردیم صندوق ها کاهش ریسک بازنشستگی را مدنظر داشته باشند. ریسک مسکن، ریسک درمان و حتی ریسک انزوای اجتماعی هم مدنظر است. در تغییرات نسلی با نوعی انزوای سالمندی روبرو می شویم که باید برای رفع آن نهادسازی کرده و به آن پاسخ دهیم.

وی ادامه داد: سالمند باید زندگی سالم اجتماعی را در دوران بازنشستگی خود تجربه کند. بازنشسته معضل نیست و رفتارهای ما با صندوق ها در پنج دهه گذشته مشکل است.

ربیعی با بیان اینکه نظریه داشتن در کار مهم است در حالی که در کشور کمتر به آن توجه می شود اظهار کرد: نظریه ما این بود که صندوق را به مثابه حیات اجتماعی بازنشسته دیدیم. باید سیاست بازنشستگی را تدوین و دنبال کنیم. پایدار کردن منابع صندوق ها هم هدف بعدی است. هفت میلیون و 400هزار فرد 60 سال به بالا داریم.

وی ادامه داد: در صندوقها با فقدان آینده نگری روبرو بودیم و روزی که باید بدهی ها به صندوق ها پرداخت می شد، شرکت هایی را تهاتر کردند. در صندوق فولاد یکسری شرکت رو به ورشکستگی را تحویل دادند. ما حاضریم دارایی ها را بگیرند و پول نقد بدهند. نباید شرکت ها را به سمت خصولتی برد. متاسفانه به جای نقد این سیاست ها خود صندوق ها را نقد می کنند.

ربیعی با اشاره به اینکه جلسه ای با رییس جمهور داشتیم و تصمیماتی گرفتیم که خروج از بنگاههای ناکارآمد مهمترین آن بود گفت: طرح نهایی را تقدیم رییس جمهور خواهم کرد و معتقدیم باید جایی برویم که بیشترین سودآوری را داشته باشیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه بیشترین زجر ما این است که انتصابات سفارشی در برخی شرکت ها نداشته باشیم گفت : تعهد اخلاقی با خدا و مردم داشتیم تا جایی که توانستیم شما را روز قیامت در قبال اموال صندوق ناظر بدانیم. بنای ما حفظ استقلال صندوق بازنشستگی بوده است.

وی افزود: برخی انگ خصولتی به صندوق می زنند و نمی گویند طبق کدام تحلیل های اقتصادی سخن می گویند. سهم سرمایه گذاری کل صندوق های ما در کشور کمتر از 9 درصد است. در سال گذشته بدون ریالی افزایش سرمایه، توانستیم 3000 میلیارد تومان وارد صندوق بازنشستگی کنیم. برای بیمه تکمیلی دولت پولی به صندوق نداد اما آن را مدیریت کردیم.
کد مطلب : ۱۷۴۰۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما