۰
plusresetminus
یادداشت/

خودمان انتخاب کردیم

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۲۳
خودمان انتخاب کردیم
به گزارش "حافظ نیوز"// بعد از حماسه ی سلفی توسط شهردار اسبق شیراز و نماینده فعلی مجلس شورای اسلامی -که از طریق لیست امید بدان راه پیدا کرده- همراه با دیگر دوستانِ امیدی و اصلاح طلب و اعتدالی(یا گیریم فرضا غیر اعتدالیِ ) خود از جمله آقایان رحیمی، مازنی، رضازاده و دیگران، امروز جناب حجت الاسلام مازنی نماینده ظاهرا محترم تهران فرمودند:«این تصاویر نشان دهنده علاقه نمایندگان ملت ایران به روابط عمیق و محترمانه با مردم قاره سبز است»
بعد از عذرخواهی کم فایده اما مُسکن وار نماینده شیراز، این گزاره ‌ی جذاب از زبان یکی دیگر از خالق های این تصاویر از چندین دیدگاه قابل بررسی است:
یکم آنکه اگر شما و دوستانتان که موبایل‌به‌دست و سلفی‌ به ‌دل و تیزی‌به‌چشم، نظاره گر خانوم موگرینی هستید و او نشانه ی عدم علاقه ی مردم قاره سبز به ارتباط با ملت ایران است یا خیر؟ اگر این نیست چرا چون او محترمانه و رسمی رفتار نمی کنید و اگر هست‌، چرا عشق یک طرفه و  آب‌رو بَر و  ملت-شرمسارکننده تان را جار میزنید؟
دوم همان طور که من دلم نمی خواهد امثال شما "نماینده" ی ملت ایران باشید، گمان نمیکنم موگرینی هم نماد خوبی برای "مردم"‌ قاره سبز باشد‌. موگرینی نهایتا برای ما مدل پیشرفته ی آن ‌پیرزنِ بی شرف آمریکایی ست که روزی دروغ را در ژن ایرانی خواند و فردایش سر میز مذاکرات از دوستانتان لبخند تحویل گرفت و امتیاز. چه آنکه بسیارند مردم غربی که قلبا طبیعت، مهمان نوازی و شکوه و غرور ایران و ایرانی را دوست دارند و خیلی از شهروندان ایرانی آن را به چشم دیده اند.
سومْ‌‌‌‌سخنم رو به کسانی است که این مصیبت را میبینند اما میخواهند با عنوان "مجلس" سرپوشی بر این خرابکاری لیست امید بگذارند ...البته که ننگ این فاجعه نه فقط بر دامن مجلس که قبا و عبا و شلوار و شلوارک و دست و پای همه ایران با هرنگاهی را لکه دار کرده ،اما چرا به یاد نمی آورید زمانی که ما فریاد تخصص و تعهد سر میدادیم، شما به حکم سید خندان چشم بسته و متعصبانه به همین شخص و دوستانش رای دادید؟
کجاست شیخ خاتم محمدی که حالا سر بر بیاورد ،تقبیح کند و بگوید اشتباه کردم؟
پنجم با آنان که دیدند و دم برنیاوردند!
خاتمِ  یزد و  عسلِ خمین را هم که رها کنیم، تویی که به این ها رای دادی و تبلیغشان کردی، نمی خواهی از راهی که رفته ای برگردی قبول، چرا زبانت به یک انتقاد منطقی هم نمی چرخد؟
ششم با کسی که می گوید مگر چه ایرادی دارد نماینده ایران در یک جلسه ی مهم و خاص با نماینده ی حیران و سرگردان و خشک و رسمی اروپا، یک سلفی هم بگیرد و گویی که منجی کل عالم را دیده به او خیره شود و ذوق کند؟
با این دسته سخنی نیست.
هفتم با دیدن یک نفر از یک قاره به این حجم از اطلاعات و یقین رسیده اید؟
هشتم با همه مان...این ها دست پخت خودمانند...حتی تویی که به دیگری رای دادی،حتی تویی که اصلا رای ندادی،همه ی ما مقصریم در فضاحتِ منتخبین مان.
رابطه رفت و برگشتِ ملت-منتخب از یک جایی باید درست شود. ای نماینده ای که "نماینده" ای،نماینده یک مردمی، الناس علی دینِ تو ، جوری رفتار کن که اگر الگو نیستی، لااقل آبرو نریزی و کسی که به اینها رای داده ای و انتقادی داری، فریاد بزن، فریاد از سر دلسوزی نه آبرو ریزی، نه مثل پسر حاج صادق آهنگران یا امیر مهدی ژوله و غیره که این همه تکرار می کنیم گویان، سنگ لیست واحد امید را به سینه زدند و امروز جوری فیگور روشن فکری گرفتند که ما انتخاب کردیم؟ نخیر گویی انتخاب تو را...
محمدرضا حبیب آگهی
کد مطلب : ۱۷۴۸۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما