۰
plusresetminus
مهدی حاجتی عضو شورای شهر شیراز در گفتگو با "حافظ نیوز":

در شورای پنجم مجوز تغییر کاربری و تخریب هیچ باغی در شیراز صادر نخواهد شد

تاریخ انتشاردوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۳۴
حاجتی گفت: سیاست شورای پنجم بر حفظ تمام داشته های فضای سبز شیراز از جمله باغات که بخشی از هویت این شهر هستند، می باشد و دیگر هرگز شاهد مجوزی برای تغییر کاربری باغات نخواهیم بود.
در شورای پنجم مجوز تغییر کاربری و تخریب هیچ باغی در شیراز صادر نخواهد شد
مهدی حاجتی، عضو جوان شورای شهر شیراز در پاسخ به سوال خبرنگار "حافظ نیوز" که پرسید: « با توجه به سخنان استاندار در جلسه شورای کشاورزی استان مبنی بر لزوم عدم تغییر کاربری باغات مناطق 1 تا 5 شیراز، آیا من بعد شاهد این خواهیم بود که در شهرداری و کمسیون های مختلف در این مناطق، مجوزی برای تغییر کاربری باغات صادر نمی شود؟» ، با اظهار بی اطلاعی از سخنان استاندار گفت: سیاست شورای پنجم بر حفظ تمام داشته های فضای سبز شیراز از جمله باغات که بخشی از هویت این شهر هستند، می باشد و دیگر هرگز شاهد مجوزی برای تغییر کاربری باغات نخواهیم بود. در همین زمینه مواردی ارجاعی از سوی فرمانداری داشته ایم که مرتبط با یکی از نهاد های شهری بوده است که برایشان احترام زیادی نیز قائل هستیم اما به دلیل این که باغاتی بوده اند که اصل را بر حفظ آن ها گذاشته ایم، پیشنهاد آن ها را نگه داشته ایم تا در فرصت و فضای مناسب، آن ها به کار ساخت و ساز خود برسند مثلا باغی در سه راه قدوسی بود که مانع از تخریب آن شدیم. در کل، هرجایی از شیراز که باغ محسوب شود، جز سرمایه های این شهر است و طبق سوگندی که یاد کردیم، موظف هستیم از آن ها صیانت کنیم و سرمایه های شهری تنها زمین ها، مجتمع ها و... نیستند و باغ ها هم از سرمایه های این شهر هستند که در سلامت مردم و پاکی و زیبایی شهر موثر هستند و حفظ آن ها در اولویت است.
حاجتی در ادامه پیرامون اینکه " اگر مجوزی برای تخریب باغی صادر شده باشد، آیا می توان کاری کرد؟" بیان داشت: دو حالت داریم، یکی این که همه فرآیندهای قانونی این کار طی شده است و فرد دارای کلیه مجوز ها می باشد، حال اگر ما در این مورد ورود کنیم، قانون نیز رای به فرد مقابل خواهد داد اما یک سری موارد دیگر هستند که فرآیندهای قانونی آن طی نشده است و هنوز کلیه مجوزهای لازم را دارا نمی باشد، در این موارد نظارت ما می تواند موثر باشد و ما جلوی آن ها را خواهیم گرفت و اجازه تغییر کاربری را نخواهیم داد. اگر رسانه ها و مردم مواردی از این دست را سراغ دارند، به ما اطلاع دهند و ما قطعا در آن قضیه ورود خواهیم کرد.
به گزارش "حافظ نیوز"، چند روز قبل استاندار فارس هرگونه تغییر کاربری باغ های شیراز را ملغی کرده بود.
 
خبرنگار: محمد صادقی
کد مطلب : ۱۸۱۳۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما