۰
plusresetminus
گزارش حافظ خبر از شورای شهر شیراز؛

در هشتادمین جلسه علنی شورای شهر شیراز چه گذشت؟

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۴۴
هشتادمین جلسه شورای شهر شیراز با حضور حداکثری اعضا با چند دستور کار، نطق و تذکر پیگیری شد.
در هشتادمین جلسه علنی شورای شهر شیراز چه گذشت؟
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حافظ، هشتادمین جلسه شورای شهر شیراز با حضور حداکثری اعضا با چند دستور کار، نطق و تذکر پیگیری شد.
 
طرح ساماندهی باغات قصردشت
شورای شهر شیراز در این جلسه به شهرداری شیراز اجازه بازنگری در طرح بازنگری باغات قصردشت را با هدف احیای و حفظ باغات قصردشت اعطا کرد که در این صورت شهرداری موظف شد طرح ساماندهی باغات قصردشت در سطح راهبردی را بازنگری و ظرف مدت دو هفته برای تصویب نهایی به شورای شهر ارسال کند.
 
بارگذاری موارد ارسالی به کمیسیون ماده 5 را در سامانه شفافیت شهرداری شیراز
در این جلسه علنی طرح جمعی از اعضای شورای شهر شیراز مبنی بر انتشار اطلاعات موارد کمیسیون ماده شهرداری شیراز در سامانه شفافیت با قید یک فوریت به کمیسیون شهرسازی و معماری این شورا ارجاع شد.
قابل ذکر است که بررسی و تصویب طرح‌های تفصیلی شهری و تغییرات آن از جمله هرگونه تغییر کاربری اراضی از جمله وظائف کمیسیون ماده ۵ شورای عالی شهرسازی به ریاست استاندار هر استان می باشد.
 
مساعدت مالی و تجهیزاتی به مناطق سیل‌زده
اعضای شورا با یک فوریت لایحه شهرداری شیراز مبنی بر مساعدت مالی و تجهیزاتی به مناطق سیل‌زده موافقت کردند که این لایحه جهت بررسی بیشتر به کمیسیون‌های برنامه و بودجه و کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری ارجاع شد.
 
ارتش و سپاه ضامن امنیت و سلامت مردم
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری دو بازوی توانمند نظام اسلامی در دستیابی به آرمان های بزرگ مردم ایران است که فلسفه وجود آنان در قانون اساسی تصریح شده است.
وی درمورد تلاش های نیروهای نظامی در سیل اخیر کشور عنوان کرد: گزارش‌های مردمی در فضای مجازی از تلاش ارتشیان غیور و پاسداران شجاع در امدادرسانی و بازسازی مناطق سیل‌زده با تجهیزات سنگین زمینی و هوایی بیانگر تلاشی مضاعف و صادقانه از افسران و سربازان لایق ارتش و سپاه است.
احمدرضا دستغیب در ادامه به اقدام رئیس جمهور آمریکا پرداخت و متذکر شد: در چنین شرایطی که نیروهای مسلح در کنار مردم، مشغول امدادرسانی در غرب کشور بودند، رییس جمهور آمریکا در اقدامی نسنجیده و دور از عرف دیپلماتیک، سپاه پاسداران را که نقش یکی از بازوان کارآمد نظام اسلامی بازی می‌کند، را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داده است.
وی از حمایت آحاد مختلف مردم از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت و ادامه داد: حمایت آحاد مختلف مردم و جناح های سیاسی از سپاه پاسداران و وحدتی که حول مقابله با رفتار رییس جمهور  آمریکا صورت گرفت، نشان داد هیچ یک از اصول قانون اساسی و ارکان نظام اسلامی قابل معامله نیست و همچنین مردم کشور نیز قدر تلاش های فرزندان خود در سپاه و ارتش را می‌دانند و بواسطه حاکمیت امنیت در کشور سپاسگزار تلاش‌های آنان هستند.
 
 
احراز صلاحیت‌های علمی و عمومی مبنای انتصابات در شهرداری شیراز باشد
سیداحمدرضا دستغیب با قرائت تذکری در جلسه علنی ۲۸ فروردین این شورا با اشاره به ماده ۵ قانون استخدامی کشوری گفت: واگذاری پست‌های سازمامی به مستخدمین رسمی باید منطبق بر احراز شرایط هر پست انجام شود.
وی ادامه داد: انتطاب مدیران شهرداری باید بر اساس تدوین دستور العمل لازم برای نحوه انتخاب و انتصاب مدیران و مبتنی بر احراز شرایط عمومی و تخصصی هر پست سازمانی و احراز صلاحیت‌های اعتقادی، اخلاقی و رفتاری و همچنین با توجه به شاخص‌هایی نظیر مسئولیت پذیری، تحصیلات مرتبط، تجربیات مشابه، آینده نگری و تفکر راهبردی، تیم سازی، مهارتهای ارتباطی، تفکر تحلیلی و‌حل مساله، هدف‌گرایی و هدایت عملکرد ، تعهد و تعلق سازمانی، نوجویی و تفکر خلاق، نگرش‌ها، امتیاز ارزیابی عملکرد سال‌های قبل و سایر شاخص‌های شایستگی انجام پذیرد.
 
لزوم بهسازی پیاده راه های سلامت
همچنین سیداحمدرضا دستغیب در تذکر دیگری خواستار بهسازی پیاده راه‌های سلامت شد.
وی با اشاره به استقبال روز افزون شهروندان از پیاده راه‌های سلامت و درخواست مکرر شهروندان برای مناسب سازی انها گفت: افزایش ایمنی مسیر، تامین امنیت شهروندان، ارتقای آسایش شهروندان، زیباسازی و هویت بخشی به مسیر، نصب تابلوهای راهنما، افزایش خدمات رفاهی و فضاهای استراحت و تعاملات اجتماعی لازم است صورت پذیرد.
 
شفافیت درحد راه اندازی سامانه
سیدعبدالرزاق موسوی با قرائت تذکری خطاب به شهردار شیراز گفت: در روزهای آغازین سال جدید بنای ما بر این است که در حوزه نظارت تلاش بیشتری داشته باشیم، انتظار داریم شهردار و مدیران شهرداری در اجرای مصوبات شورای شهر و قوانین و مقررات و به ویژه رعایت حقوق مردم و به صورت اخص تسهیل و تسریع در ارائه خدمات توجه جدی داشته باشند.
وی ادامه داد: سال گذشته موضوع بارگذاری اطلاعات ضروری شهروندان در ۱۷ مورد شورای شهر مصوبه‌ای داشت و به شهردار ابلاغ شد.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به راه اندازی سامانه شفافیت در شهرداری شیراز افزود: به رغم راه اندازی سامانه شفافیت از بارگذاری اطلاعات خبری نیست و ظاهرا عده‌ای از شفافیت در شهرداری می‌ترسند.
موسوی اظهار کرد: اگر در فرایند و روند امور مشکلی نداریم نباید از اینکه مردم به اطلاعات ضروری دسترسی پیدا کنند، نگرانی داشته باشیم.
وی از شهردار شیراز خواست دستور دهید در اسرع وقت اطلاعات لازم در سامانه شفافیت بارگذاری شود.
 
 
تاسیس خانه هنرمندان در شیراز
احمد تنوری در هشتادمین جلسه علنی این شورا با اشاره به بررسی طرح ایجاد خانه هنرمندان در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی این شورا گفت: کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر شیراز هم اکنون در حال تدوین و تصویب اساسنامه خانه هنرمندان برای ارائه به صحن علنی شورا است.
وی با قرائت بخشی از اساسنامه خانه هنرمندان شیراز گفت: علاقمندیم اساسنامه خانه هنرمندان با مشارکت و اظهار نظر اهالی هنر و صاحب نظران تدوین و تصویب شود.
تنوری خاطرنشان کرد: خانه هنرمندان با مالکیت شهرداری شیراز تاسیس و راه اندازی می‌شود و مکانی برای استقبال از اهالی هنر شیراز خواهد شد.
وی افزود: بیش از 24 وظیفه برای خانه هنرمندان پیش بینی شده است.
 
کد مطلب : ۲۰۰۷۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما