۰
plusresetminus
از شعار تا عمل سامانه‌ای که راه‌اندازی نشد!

شفافیت در شهرداری شیراز؛ شاید وقتی دیگر شاید هم هیچ‌وقت!

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۸
سوال اساسی‌تر اینکه ۱۲ عضو دیگر شورا در این میان چه نقشی دارند و کدام طرف خط شفافیت ایستاده‌اند؟ آیا سکوت و انفعال اکثریت اعضای شورای شهر، عامل تداوم فضای غبارآلود مناقصات و قراردادهای شهرداری نیست؟
شفافیت در شهرداری شیراز؛ شاید وقتی دیگر شاید هم هیچ‌وقت!
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حافظ، قریب به ۵ ماه از تصویب راه‌اندازی سامانه شفافیت شهرداری شیراز در صحن علنی شورای این شهر می‌گذرد اما همچنان اما و اگرهای بسیاری در آن نهفته است به حدی که برای چندمین بار صدای اعتراض برخی از اعضای شورای شهر را درآورده است.

در جدیدترین گلایه‌مندی از این سامانه، رئیس کمیسیون برنامه برنامه و بودجه شورای شهر شیراز در صحن علنی هشتادمین جلسه شورای پنجم گفت: سال گذشته موضوع بارگذاری اطلاعات ضروری شهروندان در ۱۷ مورد شورای شهر مصوبه‌ای داشت و به شهردار ابلاغ شد و به رغم راه اندازی سامانه شفافیت از بارگذاری اطلاعات خبری نیست و ظاهرا عده‌ای از شفافیت در شهرداری می‌ترسند.

سیدعبدالرزاق موسوی ادامه داد: اگر در فرایند و روند امور مشکلی نداریم نباید از اینکه مردم به اطلاعات ضروری دسترسی پیدا کنند، نگرانی داشته باشیم.

از صحبت های این عضو شورای شهر شیراز چنین بر می‌آید که عده‌ای منافعشان در پنهان کاری و عدم انتشار آزادانه اطلاعات قراردادها و مناقصات است و با شفاف شدن امور، دست آن‌ها از رانت و فساد کوتاه می‌شود و چه بسا با تیغ عدالت مواجه شوند به همین دلیل به هر طریق ممکن سعی خواهند کرد که این سامانه تنها در حد اسم و شعار بماند.

در این میان تکلیف آن دسته از اعضای شورا که طرفدار حقوق مردم و مقابله با رانت و فساد هستند چیست؟ اگر شهردار محترم بنا به هر دلیلی راه‌اندازی این سامانه را به وقت دیگری موکول کرده، افرادی همچون عبدالرزاق موسوی خود به این مساله ورود مستقیم نمی‌کنند و با شفاف‌سازی و افشای اطلاعاتی که قرار بود در این سامانه بارگذاری شود، دست رانت‌خواران و مفسدان را از شهرداری شیراز کوتاه نمی‌کند؟

و سوال اساسی‌تر اینکه ۱۲ عضو دیگر شورا در این میان چه نقشی دارند و کدام طرف خط شفافیت ایستاده‌اند؟ آیا سکوت و انفعال اکثریت اعضای شورای شهر، عامل تداوم فضای غبارآلود مناقصات و قراردادهای شهرداری نیست؟
کد مطلب : ۲۰۰۷۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما