۰
plusresetminus
یادداشت/

بیانیه گام دوم ماندگاری انقلاب اسلامی

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۴
بيانيه گام دوم يک سند بالادستي و راهبردي براي تحول و تعالي نظام جمهوري اسلامي و خدمت رساني بهتر و مطلوب تر به ملت و ايجاد نشاط اجتماعي در ميان آحاد مردم است.
بیانیه گام دوم ماندگاری انقلاب اسلامی
یادداشت// مجتبی اشرافی‏// حافظ خبر

بيانيه گام دوم يک سند بالادستي و راهبردي براي تحول و تعالي نظام جمهوري اسلامي و خدمت رساني بهتر و مطلوب تر به ملت و ايجاد نشاط اجتماعي در ميان آحاد مردم است.

صدور بيانيه گام دوم از طرف مقام معظم رهبري مدظله العالي يعني اينکه انقلاب و نظام ما وارد مرحله اساسي دولت - ملت سازي شده و الان ديگر وقت آن رسيده است که مسئولان با تلاش مجاهدانه و روحيه جهادگرانه، طعم شيرين ميوه چهل سالگي انقلاب شکرهمند اسلامي و نظام مقدس و مردمي جمهوري اسلامي را بيش از پيش به ملت بچشنانند.

برای ورود به فاز اجرایی بیانیه گام دوم، الزاماً بایستی ضرورت های لازم برای ضمانت اجرایی این بیانیه پیش بینی شود. چه در اجرا و چه در ضمانت اجرا، بايستي بيانيه گام دوم مقام معظم رهبري مدظله العالي را فصل الخطاب تحولات آتي در اقتصاد، اجتماع، فرهنگ و سياست دانسته و قواي سه گانه براي تحقق اين ايده آل ها و اين رهنمودهاي کاربردي و تحول ساز، وارد صحنه شوند.

قوه قضائيه و مقننه با افزايش نظارت ها و قانون گزاري هاي لازم و به روز رساني قوانين و مقررات و قوه مجريه با به فعليت رساندن منويات و انتظارات رهبري جامعه اسلامي، در تقويت نشاط اجتماعي و بهينه کردن رابطه ملت و حاکميت کوشا باشند.

بيانيه گام دوم، سند تحولي رسمي، سودمند و کاربردي است که سود و منفعت دو طرف رابطه حکمراني خوب يعني ملت و مسئولان در آن لحاظ شده و يقيناً عملياتي شدن اين سند بالادستي حاکميتي هم به نفع مردم و افزايش نشاط و سلامتي اجتماعي و هم در جهت تحکيم و تثبيت نظام مردمي جمهوري اسلامي و به فعليت رساندن آرمان هاي پيشيني انقلاب اسلامي در پساچهل سالگي خود، بسيار مؤثر خواهد بود.

با توجه به مطلوب ها و انتظارات رهبري در اين بيانيه، جوانان، مهمترين مخاطبان بيانيه گام دوم هستند و وظيفه اين قشر از اجتماع، براي درصحنه بودن و مطالبه گري براي پيشبرندگي تحول و پيشرفت در زمينه هاي مختلف، از اولویت های اعلامی و ابلاغی جمهوری اسلامی می باشد و لزوم توجه به این اولویت ابلاغی ازسوی مسئولان و متولیان امر در جهت پیش برد اهداف انقلابی جمهوری اسلامی و تقویت رابطه میان ملت و نظام اسلامی بسیار حائذ اهمیت است.

در خاتمه لازم به یادآوری است که مسئولان و متوليان امر، متوجه اين نکته باشند که بيانيه گام دوم را به چشم يک رهنمود عملياتي ديده و در اجراي آن بکوشند و نه اينکه با برگزاري سمينار و همايش هاي مختلف و خروجي هاي کليشه اي و نخ نما، از اصل قضيه فاصله گرفته و اين تحول مهم و سند راهبردي را به فرعيات و جزئيات حاشيه سازي که صرفاً باري بر دوش بیت المال هستد و کاري هم از پيش نمي برند، تقليل داده و تبديل نمايند.

معضل مبتلابهي که متأسفانه تبديل به يک روال معمول و اشتباه در ميان مجريان امر شده است و اميدواريم لااقل براي تبيين گام دوم ماندگاري انقلاب اسلامي و عمل به اين رهنمودهاي مقام عظماي ولايت، دچار اين چنين اشتباهاتي نشويم.
 
کد مطلب : ۲۰۸۳۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما