۰
plusresetminus
به مناسبت هفته خبرنگار/

نشست صمیمی نماینده ولی فقیه فارس با اصحاب رسانه

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۴۷
ظهر امروز نشست خبری امام جمعه شیراز با اصحاب رسانه در حاشیه هفته خبرنگار در نهاد نمایندگی ولی فقیه فارس برگزار شد.
نشست صمیمی نماینده ولی فقیه فارس با اصحاب رسانه
 
به گزارش حافظ خبر ظهر اامروز نشست خبری امام جمعه شیراز  با اصحاب رسانه در حاشیه هفته خبرنگار در نهاد نمایندگی ولی فقیه فارس برگزار شد.
در این نشست صمیمی ابتدا تعدادی از سردبیران و مسئولین خبرگزاری ها و روزنامه های استان به ایراد نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.
پشوتن سردبیر خبرگزاری ایسنا از امام جمعه خواست تا در خطبه های نماز جمعه از اهمیت اطلاع رسانی با مردم و مسئولین صحبت کنند و تشکیلاتی به وجود آورند تا در زمان بحران ها برای جلوگیری از بروز شایعات و سوءاستفاده ها ضمن هماهنگی اخبار صحیح و به روز را به اطلاع مردم برسانند  وی آمادگی خود را  برای تشکیل کلاس هایی در رابطه با اخلاق رسانه اعلام نمود.
سپس مدیران خبرگزاری های ایرنا،مهر،ایکنا،شیرازه،روزنامه های طلوع و خبر جنوب همچنین مسئول بسیج رسانه نیز ضمن تبریک هفته خبرنگار به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.
در ادامه حقایقی قائم مقام  صداوسیمای فارس به بیان عملکرد مثبت این رسانه در به تصویر کشیدن عظمت فارس اشاره کرد وی گفت: رسانه در استان باید مسئله محور باشد و مشکلات را نشان دهد.
مسئول بسیج رسانه گفت: با پیگیری های این نهاد و همکاری دیگر نهادهای رسانه ای و با عنایت قوه قضاییه توانستیم مجوز تشکیل شورای حل اختلاف رسانه در فارس را بگیریم که همچنان پیگیر تشکیل و راه اندازی این شورا هستیم تا از دغدغه کاری خبرنگاران و اصحاب رسانه کاسته شود.
امیدبخش معاون اداره کل ارشاد اسلامی فارس هم ضمن تبریک هفته خبرنگار  با یادآوری اینکه این اداره تنها متولی رسانه و حوزه خبری است و بیشترین ارتباط را با خبرنگاران و دیگر نهاد های رسانه ای است گفت: طی بازدیدهای به عمل آمده از رسانه ها بیشترین دغدغه آن ها این است که اگر نقدی از برخی مسئولین اتفاق بیفتد با واکنش منفی آن ها مواجه شده که در نهایت موجب حذف تیتر یا کل خبر می شود.
در پایان این نشست صمیمی آیت الله دژکام ضمن تبریک به تمامی خبرنگاران و فعالان حوزه رسانه بیان داشتند : قرار گرفتن روز خبرنگار و شهادت شهید صارمی به این دلیل است که این خبرنگار و شهید عزیز باید الگو برای تمامی خبرنگاران عزیز ما باشد .
ایشان افزودند: تلاش ما در گام دوم باید این باشد که اگر قرار است توسعه یافتگی انجام شود در عرصه رسانه هم باید این اتفاق بیفتد و باید تحولی ایجاد شود.یکی از عوامل مهم در اخلاق رسانه حریت است.
امام جمعه شیراز افزودند: رسانه ها نیز به نحوی امر به معروف و نهی از منکر را انجام می دهند. چون هم امر آگاه سازی مسئولین از آن منکر را انجام می دهند و هم زمینه برخورد و جلوگیری از آن را فراهم می سازند.
ایشان متذکر شدند که مجموعه رسانه ها باید در امر احیای گویش محلی شیرازی اهتمام ورزند و  برای احیاء آن تلاش بیشتری کنند.
 
 
 
خبرنگار : حسن اثماریان     98/5/16
 
کد مطلب : ۲۱۰۹۴
برچسب ها :
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما