۰
plusresetminus

از سند پیشران توسعه فارس در خرامه چخبر؟

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۱۱
فرماندار خرامه، با اشاره به موارد درج شده در سند پیشران توسعه فارس در مورد این شهرستان گفت: روند عملیاتی و اجرایی شدن پروژه‌های مندرج در این سند که مربوط به شهرستان خرامه است در دست پیگیری است.
از سند پیشران توسعه فارس در خرامه چخبر؟
به گزارش حافظ خبر، فرهاد جهانخواه افزود: یکی از این پروژه‌ها کارخانه گندله‌سازی فولاد شهرستان است که بر سرعت گرفتن روند اجرای آن تاکید شده و همچنین مقرر شده که بانک عامل گشایش LC مورد نظر را تسریع کند.
گندله، گلوله کوچک تولید شده از سنگ آهن و سایر مواد افزودنی است که سخت یا پخته می شود و برای تولید فولاد کاربرد دارد. 
 منظور از ال سی LC که مخفف عبارت Letter of credit یا به نحو دقیق تر Documentary Letter of Credit است، یک روش پرداختی است که در آن بانک گشاینده‌ اعتبار تعهد می‌کند که میزان پرداختی خریدار در زمان تعیین شده و با همان مبلغ مورد توافق و صحیح، به فروشنده داده شود.
فرماندار خرامه  ادامه داد: یکی از پروژه‌های دیگر این شهرستان کارخانه سیمان است که در بحث تامین منابع ارزی برای تهیه ماشین آلات با مشکل مواجه است و بنا بوده تسهیلاتی از سوی صندوق توسعه ملی برای این منظور پرداخت شود که با توجه به عملیاتی نشدن، این موضوع در دست پیگیری است. 
وی، با اشاره به آغاز لایروبی رودخانه کُر در آینده نزدیک با توجه به انتخاب پیمانکار آن گفت: در فاز نخست این کار، لایروبی ۲ کیلومتر از رودخانه پیش بینی بینی شده در حالی که انتظار ما این است که این عملیات شامل بیش از ۵۰ کیلومتر باشد و لایروبی نیز از انتهای رودخانه آغاز شود.
او اضافه کرد: مشکل این پروژه این است که هیچگونه ردیف بودجه خاصی ندارد و آب منطقه‌ای استان در حال رایزنی با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای اختصاص یک ردیف بودجه است.
جهانخواه، یکی از موارد مورد تاکید در سند پیشران توسعه فارس در این شهرستان را بحث آسفالت بولوار امام رضا (ع) امام شهر دانست و ادامه داد: در این زمینه نیز طی جلسه‌ای که چندی پیش برگزار شد مقرر شد شهرداری خرامه قیر مورد نیاز را تامین کند و بحث انتخاب پیمانکار و مراحل اجرایی نیز توسط راهداری استان انجام شود.
جهانخواه، در خصوص طرح انتقال آب از سد درودزن به خرامه هم گفت: در این زمینه نیز با آب منطقه‌ای استان صحبت شده که بنا شد با توجه به افزایش قیمت‌ها و نوسانات بازار که منجر به تعطیلی کار توسط پیمانکار قبلی شد، تغییراتی در مسیر طراحی شده ایجاد شده و پیمانکار جدید نیز انتخاب شود.
او اضافه کرد: در فاز نخست این طرح بنا است که مخزن چهار هزار متر مکعبی وارد مرحله تست شده و ۳۴ کیلومتر از خط انتقال در حوزه شهرستان خرامه نیز اجرا شود.
فرماندار خرامه در زمینه مصوبه ارتقای محور روستایی خرامه – مرودشت به راه اصلی و ترمیم و روکش آسفالت آن هم گفت: با توجه به موافقت وزارت راه و شهرسازی با تبدیل این راه روستایی به راه اصلی که طول آن ۴۵ کیلومتر است، پیگیر تخصیص اعتبار لازم برای عملیاتی شدن این پروژه هستیم و در این زمینه مکاتباتی نیز انجام شد اما هنوز پاسخی دریافت نکرده‌ایم.
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور که از سوی معاون اول‌ رئیس‌جمهوری و رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به عنوان جانشین وی در استان فارس برای پیگیری پروژه‌های اقتصاد مقاومتی منصوب شده است، پنجشنبه یازدهم مهر ۹۸ جاری سند پیشران توسعه فارس را در شیراز رونمایی کرد که می‌تواند گامی اساسی برای تحقق پروژه‌های اقتصاد مقاومتی به خصوص ۲۳ پروژه اولویت‌دار استان باشد.
خرامه از شهرستان های شمال شرقی استان فارس است که مرکز آن با شیراز حدود ۸۵ کیلومتر فاصله دارد.
ایرنا
کد مطلب : ۲۱۹۸۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما