۰
plusresetminus

ناکامی متصرفان اراضی ملی در شهرستان قیرو کارزین

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۳
در راستای مقابله با زمین خواری و حفاظت از انفال و اراضی ملی ، ساخت بناهای غیر مجاز در اراضی ملی شهرستان قیرو کارزین متوقف شد.
ناکامی متصرفان اراضی ملی در شهرستان قیرو کارزین
به گزارش حافظ خبر، یعقوب نظریان مادوانی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قیروکارزین با اعلام این خبر گفت: با تلاش و هوشیاری نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی ملی بخش "مرتع لیلاس پلاک زاخرویه" از توابع شهرستان قیروکارزین متوقف و متخلفان شناسایی و جهت سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی ارجاع داده شدند.
نظریان در تشریح چگونگی وقوع این جریان افزود : پس از دریافت گزارش های مردمی مبنی برتصرف بخشی از اراضی ملی و ساخت و ساز غیر مجاز در این منطقه بلافاصله نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی به محل مورد نظر اعزام و منطقه را تحت نظر قرار دادند.
وی اظهار داشت:در بازجویی های اولیه مشخص شد متخلفان در ایام تعطیل و بطور مخفیانه اقدام به ساخت بنا و حصار کشی اطراف این اراضی کرده بودند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قیروکارزین از مردم خواست قبل از انجام هرگونه اقدامی در محدوده اراضی استعلامات لازم را از اداره منابع طبیعی دریافت نموده تا ضمن حفظ حقوق بیت المال درگیر مشکلات قانونی وتبعات ناشی از آن نگردند. وی خاطر نشان کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف در اراضی ملی ، قطع درختان جنگلی و بوته های مرتعی و یا آتش سوزی در طبیعت مراتب را به شماره تلفن ۱۵۰۴  یگان امداد جنگل و مرتع گزارش دهند.
مرتع "لیلاس زاخرویه" با مساحت۱۴۷۷ هکتار در ۶۵ کیلومتری قیروکارزین واقع شده است.
کد مطلب : ۲۲۰۳۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما