۰
plusresetminus

سقوط هواپیمای اوکراینی؛ انفعال جبهه رسانه ای انقلاب اسلامی و حکایت جالب بهرام پارسایی!

تاریخ انتشارجمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۱۲
در صورتی که جناب پارسایی به مجلس یازدهم راه پیدا نکند قطعا رسانه‌هایی چون BBC و VOA دلشان برای نماینده‌ای که همیشه در بزنگاه‌ها به آنها پاس گل می‌داد تنگ می‌شود.
سقوط هواپیمای اوکراینی
سقوط هواپیمای اوکراینی
حافظ خبر/ (✍: سجاد زارع)
💠۱-  برای نخستین بار پس از جنگ جهانی دوم، یک قدرت منطقه‌ای در خاورمیانه مستقیما با آمریکا دست به گریبان می‌شود و طی یک عملیات رسمی نظامی، بیش از بیست موشک به دو پایگاه نظامی این کشور شلیک می‌کند. نفس دنیا در سینه حبس می‌شود و همه منتظر عکس‌العمل آمریکا و جنگ احتمالی می‌مانند. شهادت قاسم سلیمانی و حمله به پایگاه‌های آمریکا، حتی در رسانه‌های محلی و دست چندم اروپایی و آمریکایی هم به تیتر نخست تبدیل می‌شود. حیثیت و اقتدار آمریکا به شدت زیر سوال رفته و در شرایطی که آمریکا نه می‌تواند حمله نظامی بکند و نه می‌تواند بی تفاوت باشد، یک اتفاق رخ می‌دهد؛
👈سقوط یک هواپیمای اوکراینی در حوالی تهران!
💠  ۲- می‌گویند در زمان ناصرالدین شاه قاجار و در میانه جنگ‌های ایران و روسیه، توپی ساخته بودند که ادعا می‌شد می‌تواند از تهران، سن‌پترزبورگ در روسیه را هدف قرار دهد! توپ جنگی را به محضر شاه قاجار آوردند و در لحظه انفجار، توپ ناگهان در همان لوله منفجر شد و جان چند سرباز را گرفت. شاه قاجار دست پاچه و پریشان گفت چه شد؟ چرا اینگونه شد؟ فرمانده‌ای که مسئول ساخت توپ جنگی بود بی‌درنگ گفت قربان! ببینید این توپ اینجا چه سر و صدایی به پا کرد و چند نفر را کشت؟ خدا به داد سن‌پترزبورگ برسد! احتمالا آنجا قیامتی بر پا شده!
👈 واقعیت زمانه ما آن است که افکار عمومی به ویژه در سطح بین‌الملل، همچون شاه قاجار ساده و تشنه شنیدن خبرهای آنی و توضیحات فوری درخصوص مسائل مختلف و حواشی خاص آن است. این وسط، اگر کسی نباشد که حقیقت را با زیرکی و ظرافت و در عین حال، خیلی سریع توضیح دهد، افرادی هستند که بزرگترین دروغ‌ها را به خورد افکار عمومی می‌دهند و حواس آنها را از اصل ماجرا به جاهای دیگر معطوف می‌کنند و  برایش استدلال و شاهد هم می‌آورند.
💠 3- پس از سقوط هواپیمای اوکراینی، جبهه رسانه‌ای غرب تلاش کرد همه حواس افکار عمومی دنیا را به سمت هواپیمای سقوط کرده در اطراف تهران سوق دهد تا دنیا فراموش کند که انگار آمریکا قرار بود پاسخ دندان‌شکنی به حملات موشکی ایران بدهد! پس چه شد؟ اینک داستان هواپیمای سقوط کرده در حوالی تهران و فرضیات دروغ و مضحکی که حول آن شکل می‌گیرد، تیتر یک رسانه‌های دنیا و بلکه داخل کشور است و در این رسانه‌ها دیگر کسی دنبال خبر پاسخ احتمالی آمریکا به حملات موشکی ایران نمی‌گردد چرا که یک موج خبری مهم، توسط یک موج خبری مهم دیگر اصطلاحا بلعیده شده است.
💠۴- در میانه این کارزار، می‌رسیم به اظهارات عجیب و غریب بهرام پارسایی نماینده شیراز در مجلس که به عنوان نماینده پارلمان ایران، درخصوص سقوط هواپیمای اوکراینی انگشت اتهام را به سمت خودمان(سازمان هواپیمایی کشوری) می‌گیرد و می‌گوید: «رئیس این سازمان نباید شتاب‌زده و غيرحرفه‌اى سخن می‌گفت و مدعی می‌شد سقوط هواپیما به دلیل نقص فنی بوده!» و البته همچون همیشه، طولی نکشید تا این سخنان به تیتر یک رسانه‌هایی چون BBC تبدیل شد و این قبیل رسانه‌ها از میان مسئولان و نمایندگان ایرانی، سرانجام کسی را یافتند که در راستای فضاسازی رسانه‌ای آنها، سخنی می‌گوید و پاس گلی می‌دهد!
💠۵- فردا شنبه ۲۱ دی ماه روز اعلام بررسی نهایی صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس است و ما نمی‌دانیم که آیا جناب پارسایی سرانجام تایید صلاحیت می‌شوند و یا خیر. در صورتی که صلاحیت ایشان تایید شود اما با نه بزرگ مردم در انتخابات مواجه شود و به مجلس راه پیدا نکند و یا با فرض رد صلاحیت ایشان، قطعا رسانه‌هایی چون BBC و VOA دلشان برای نماینده‌ای که همیشه در بزنگاه‌ها به آنها پاس گل می‌داد تنگ می‌شود و البته دور از ذهن نیست که بهرام پارسایی در آینده نزدیک با مهاجرت به یکی از این کشورها، به کارشناس تلویزیونی این شبکه‌ها نیز تبدیل شود و البته لازم به ذکر است که آرزوی قلبی نگارنده این است که بهرام پارسایی تایید صلاحیت شود تا مردم عملا در انتخابات به وی و بلکه حامیان پیدا و پنهانش نشان دهند به برکت خون حاج قاسم ها، دوره تخته نرد بازی کردن با غرب گرایان در کشور ما به پایان رسیده است.
💠۶- آنچه که در ماجرای بهرام پارسایی بیش از همه آدمی را به تامل وا می‌دارد، این است که چرا در جبهه رسانه‌ای انقلاب، فردی را نداریم که در بزنگاه‌هایی اینچنینی، نه علیه نظام اسلامی و مردم بلکه برای نظام و به نفع مردم فضاسازی کند و خوراک خبری تهیه کند؟
 
کد مطلب : ۲۲۴۸۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما