۰
plusresetminus
شهردار شیراز در مراسم تشییع شهدای گمنام:

باید بزرگی و غرور این ملت را پاس بداریم، باید صبوری مادران و پدران این شهدا را پاس بداریم

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۳۸
شهردار شیراز گفت: مستقل از هر گرایش و فکر و اندیشه ای که داریم، باید به میراث معنوی احترام بگذاریم، به شهدا احترام بگذاریم، از خود گذشتگی این جوانان را پاس بداریم.
باید بزرگی و غرور این ملت را پاس بداریم، باید صبوری مادران و پدران این شهدا را پاس بداریم
به گزارش حافظ خبر؛  شهردار شیراز در مراسم تشییع و خاکسپاری دو شهید گمنام در آرامستان بهشت احمدی به میزبانی شهرداری شیراز با درود بر روح پاک شهدای گمنام دفاع مقدس عنوان کرد: امروز ما مردم به این شهدای گمنام اعلام می کنیم که خانواده شما هستیم و امروز ما برای شما به سوگ خواهیم نشست.
حیدر اسکندرپور بیان کرد: شهید ۱۹ ساله در شلمچه، شهید ۲۱ ساله در فکه، به سن این شهدای عزیز دقت کنید، بزرگان حاضر در جمع کدام یک حاضر هستید که امروز فرزند ۱۸ ساله و ۱۹ ساله خود را جلو آتش جنگ بفرستید؟ پدران و مادران ما نسل عجیبی بودند و به راحتی از عزیزان خود گذشتند.
وی ادامه داد: شهدای گمنام داستان دیگری دارند، سال های زیادی است که پدران و مادران چشم به در دوخته اند و گوش به زنگ تلفنی برای خبری از عزیزانشان هستند.
شهردار شیراز افزود: شهدای گمنام با گمنامی به خاک سپرده می شوند، زیرا گاهی محل خاکسپاری آنها در مکان هایی است که مردم کمتر به آنها سر می زنند، وظیفه اخلاقی و میهنی ما است که به این شهدا سر بزنیم و از خود گذشتگی و رشادت های آنها را به یاد بیاوریم.
اسکندرپور گفت: روزهای پایانی جنگ در شلمچه در تاریخ ۶۷/۴/۲۱ که ارتش عراق حمله کرد و در تاریخ جنگ ها عنوان شده که بیشترین حجم از حمله توپ خانه ای و خمپاره ای را داشته است و حتی گفته شده که در این تاریخ نمی شد که چند دقیقه کوتاه در یک نقطه از شلمچه ایستاد زیرا حتما خمپاره ای در آن نقطه فرود می آمد، روزهای پایانی جنگ چه از نظر لجستیک و چه از نظر حضور نیروها بسیار سخت بود، در عملیات بیت المقدس ۷ و هجوم ارتش عراق و شهدا و اسرایی که در این عملیات دادیم شرایط را سخت کرده بود.
شهردار شیراز در پایان از همه مردم خواست: مستقل از هر گرایش و فکر و اندیشه ای که داریم، باید به میراث معنوی احترام بگذاریم، به شهدا احترام بگذاریم، از خود گذشتگی این جوانان را پاس بداریم، بزرگی و غرور این ملت را پاس بداریم و از همه مهمتر صبوری که مادران و پدران بر این مصیبت ها و شهادت فرزندانشان داشته اند،   را پاس بداریم.
فرمانده دانشکده علوم وفنون زرهی در این آیین با درود بر ارواح مطهر شهدای عزتمند دفاع مقدس عنوان کرد: به دعوت این دو شهید بزرگوار امروز در کنار هم هستیم تا با نام و یاد آنها با راهشان تجدید عهد و پیمان داشته باشم.
سردار اسکندر دانشمندی ادامه داد: درود بر شهید قاسم سلیمانی، شهید سردار استوار و همه شهیدان استان قهرمان پرورمان و همه شهیدان راه عدالت و آزادی و حق طلبی و عرض سلام به محضر آقا و مولایمان بقیه الله الاعظم عجل الله و تعالی فرجه الشریف که همه عشق ما یاد آن حضرت و انتظار حضور مبارک ایشان است و از محضرشان طلب می کنیم که دعاگوی همه امت اسلام باشند.
وی افزود: امروز و دیروز روزهایی است که همه وجود ما معطر از یاد شهیدان است، شهیدانی که ملکوتیان به جای پدر و مادر و عزیزانشان برای آنها سوگواری و عزاداری می کنند، درود خدا بر شهیدانی که زین پس به برکت حضورشان ما از حضور آنها فیض خواهیم برد و خوش به سعادت کسانی که در این بهشت احمدی مدفون هستند و میزبان این دو شهید خواهند بود.
سردار دانشمندی اضافه کرد: حضرت امام جعفر صادق می فرمایند: زیارت قبر مطهر پیامبر اعظم و زیارت قبر سید الشهدا و زیارت قبر شهدا، مانند حجی است که زیارت کننده در کنار رسول خدا به جا آورده باشد. پس باید برای این موقعیت و مقام تلاش کنیم که هزینه ای برای ما دربر ندارد و با قلب و اندیشه پاک می توانیم به این مقام نزدیک شویم.
وی گفت: برادر عزیزی که برای این دنیا تلاش می کنید، آیا می توانی این تلاش را بر اساس قوانین الهی و و تدابیر الهی و احکام دین انجام بدهی؟ اوست که می تواند ما را به خیر و نیکی و زیبایی نزدیک کند. آیا امروز خدا را از بابت نعمتی همچون خورشید شکرگزار بودیم؟ آیا شکرگزار نعمت بزرگی چون پدر و مادر و فرزند و همسر بوده ایم؟
فرمانده دانشکده علوم وفنون زرهی بیان کرد: توجه به خدا و سپاسگذاری به درگاه خدا در خصوص نعمت حضور شهدا که هر زمان که ما مشکلی داشته باشیم شهیدان مارا یاد می کنند با حضور خود در جامعه معرفت افشانی و نورافشانی می کنند، از مقام دو شهیدی که در محضر آن ها هستم طلب می کنیم که همواره برای ما دعا کنند که بنده خدا بمانیم و زندگی دنیا ما را از حقیقت غافل نکند، آنچه خود به آن پایبند بودند یعنی حمایت از ولایت و پشت سر امام جامعه حرکت کردند را با دعای خود در وجود ما نگاه دارند و ما باید مانند شهدا پشت سر ولایت حرکت کنیم.
 
گزارشگر :
کد مطلب : ۲۲۹۹۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما