۰
plusresetminus
آیت الله لطف‌الله دژکام:

تمرکز ویژه دانشگاه فرهنگیان بر تمدن‌سازی/ برای تقویت تمدن اسلامی نیازمند ارتباط بین حوزه و دانشگاه هستیم

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۵۲
نماینده رهبر انقلاب در استان فارس با اشاره به اهمیت تمدن‌سازی در موضوع پیشبرد اهداف انقلاب و نظام اسلامی، توجه ویژه دانشگاه فرهنگیان به این مقوله را خواستار شد.
آیت الله شیخ لطف الله دژکام
عکس: محمدمهدی اسدزاده
آیت الله شیخ لطف الله دژکام عکس: محمدمهدی اسدزاده
به گزارش حافظ خبر؛ آیت الله دکتر لطف‌الله دژکام در دیدار رئیس سازمان بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان کشور، جانشین بسیج اساتید و مسئولان و کارکنان، اساتید دانشگاه فرهنگیان فارس، گفت: از برکات بسیج، محدود نبودن تفکر بسیجی به یک یک گوشه خاص است.
باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: نماینده رهبر انقلاب در استان فارس ابرازداشت: همه زندگی و سیاست و اجتماع را می‌توانیم با نگاه بسیجی جلو ببریم، در دانشگاه نیز این تفکر از جایگاه خاص و ویژه‌ای دارد، جایگاه معلم در دانشگاه فرهنگیان با نگاه استراتژیک و ویژه تعریف شده است.
وی ادامه داد: اگر بخواهیم «تربیت مبلغ معلم» را در کشور جا بیندازیم باید بسیج هم وارد صحنه شود و کمک کند تغییر دادن اولویت‌ها در بین مدیران باید به سمتی پیش رود که نگاه آنان به تربیت در جامعه جمهوری اسلامی، تربیتی اسلامی و ایرانی باشد.
امام جمعه شیراز با بیان اینکه رصد دانشگاه فرهنگیان نشان دهنده آنست که فارغ التحصیلان آن دانشگاه انسان‌هایی ارزش مدار و پایبند اصول اسلامی هستند، گفت: این مایه امیدواریست که معلمان در آینده از کانال دانشگاه فرهنگیان تامین می‌شود و مسئولان و کسانی که نگاه دلسوزانه به تربیت نسل جدید دارند باید از این دانشگاه حمایت کنند.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری افزود: هم در گزینش و هم در تربیت و هم در آموزش نسل بعد که تحت تاثیر تربیت اسلامی قرار خواهند گرفت، باید همگی بسیج شویم و بسیجی وار این تفکر را در دانشگاه فرهنگیان پایه‌گذاری کنیم و اگر در بحث پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی، تمدن سازی مدنظر است باید دانشگاه فرهنگیان به صورت ویژه در این عرصه مورد اهمیت قرار گیرد و این کار بسیج است که باید همه با هم بسیج شویم و این مهم را فراهم کنیم.
به گفته این مدرس دانشگاه، بحث تعلیم و تربیت از نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی بحثی بسیار جدی‌ست و مسئولیتی بزرگ را بر دوش مسئولان تعلیم و تربیت می‌گذارد از این رو مسئولان باید به افق این دانشگاه نزدیک شوند که این هدف مهم شکل بگیرد.
امام جمعه شیراز با یادآوری اینکه مقام معظم رهبری، جایگاه دانشگاه فرهنگیان در کشور را مشخص کردند، گفت: اکنون باید با برنامه ریزی از اهداف این دانشگاه حمایت شود.
آیت‌الله دژکام با عنوان اینکه نهاد‌های آموزشی و تربیتی مستقل هم باید با دانشگاه فرهنگیان در ارتباط باشد، ابراز داشت: یکی از مهمترین نهاد‌های آموزشی کشور حوزه علمیه است، حوزه تقریباً با حدود ۱۰۰ هزار دانشجو و طلبه و استاد در مجموعه‌های آموزشی گسترده در کشور، باید ارتباط خود را با دانشگاه فرهنگیان به سامان کند و با برنامه ریزی منظم ارتباط حوزه و دانشگاه باید به شکل درستی تبیین شده و رسمیت یابد.
نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به اهمیت جذب نیرو‌های مناسب توسط دانشگاه فرهنگیان گفت: برای تقویت تمدن اسلامی در دانشگاه، باید بتوانیم ارتباط حوزه و دانشگاه را ایجاد کرد و قوت بخشید، باید با گزینش مناسب بهترین‌ها را برای آموزش نسل جدید برگزید و در چارچوب دانشگاه فرهنگیان قرار داد و معلمان خوبی تربیت کرد.
 
کد مطلب : ۲۳۰۱۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما