۰
plusresetminus

برگزاری شب شعر چشم بیدار به مناسبت زادروز امام علی در کازرون

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۳
رای تقویت و تأثیرگذاری هرچه مناسب‌تر برنامه‌های فرهنگی، بایستی چشم‌اندازهای مناسبی نیز ترسیم شود و اولویت‌بندی‌هایی را متناسب با نیاز جامعه مشخص نمود تا ظرفیت‌ها به صورت متمرکز محقق شوند.
شعرخوانی کاظم دهقانیان‌فرد در شب شعر چشم بیدار
شعرخوانی کاظم دهقانیان‌فرد در شب شعر چشم بیدار
به گزارش حافظ خبر؛ شب شعر «چشم بیدار» به مناسبت زادروز امام علی(ع)، با حضور غریب فاضل‌نیا، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، حجت‌الاسلام محمدجواد جلالی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کازرون، برخی از شعرا و اهالی فرهنگ و ادب این شهرستان، در سالن اجتماعات استاد علی دوانی دانشگاه سلمان فارسی کازرون و با استفاده از بسترهای مجازی adobe connect و پخش زنده اینستاگرام برگزار شد.
دکتر غریب فاضل‌نیا، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، در این شب شعر، با گرامی‌داشت این برنامه را در راستای عملیاتی نمودن تفاهم‌نامه‌های همکاری این دانشگاه، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و جهاد دانشگاهی فارس دانست و گفت: در برنامه‌ریزی‌های کاری همه حوزه‌های آموزشی، فرهنگی، پژوهشی و... دانشگاه سلمان فارسی کازرون، تلاش کرده‌ایم تا هم راستای اجرای بیانیه مأموریت این دانشگاه و سیاست‌های کلی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ارتباط دانشگاه با جامعه را افزایش دهیم. در شهرستانی مانند کازرون که پیشینه فرهنگی درازمدت و بسیار غنی دارد، این مهم با همراهی اهالی فرهنگ و همچنین مسئولان مرتبط در این حوزه، بهتر محقق خواهد شد و خوشبختانه شاهد چنین همراهی‌هایی هستیم.
فاضل‌نیا همچنین با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالقوه و مطلوب اعضا هیئت علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون به ویژه در حوزه زبان و ادبیات فارسی، خاطر نشان نمود: دانشگاه سلمان فارسی کازرون در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در رشته زبان و ادبیات فارسی، دانش‌آموخته‌هایی را آموزش داده و راهی جامعه می‌نماید. وجود چنین بستری و فعالیت اعضا هیئت علمی این رشته، ظرفیتی مناسب برای ارتقا سطح کمی و کیفی حوزه ادبیات در سطح شهرستان کازرون و منطقه است که امیدواریم با تقویت حضور و همراهی اهالی فرهنگ، هنر و ادب، این ظرفیت با تأثیرگذاری بیشتری محقق شود.
حجت‌الاسلام محمدجواد جلالی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کازرون نیز رویکرد دانشگاه سلمان فارسی کازرون در راستای ایجاد وحدت رویه در فعالیت‌های فرهنگی شهرستان کازرون، به ظرفیت‌های مناسب کازرون در حوزه‌های فرهنگی اشاره کرد و گفت: به دلیل ظرفیت‌های غنی و بالقوه‌ای که در شهرستان کازرون وجود دارد، فعالیت‌های فرهنگی زیادی را می‌توان انجام داد. در حال حاضر هم برخی فعالیت‌های خوبی صورت می‌گیرد، منتهی به دلیل عدم وحدت رویه، خروجی مطلوبی ندارد. برای ایجاد این وحدت رویه نیز بایستی همانطور که دکتر فاضل‌نیا برنامه‌ریزی نموده، در فعالیت‌های فرهنگی، مخلصانه و با روحیه‌ای وحدت آفرین ورود پیدا کرد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کازرون همچنین افزود: برای تقویت و تأثیرگذاری هرچه مناسب‌تر برنامه‌های فرهنگی، بایستی چشم‌اندازهای مناسبی نیز ترسیم شود و اولویت‌بندی‌هایی را متناسب با نیاز جامعه مشخص نمود تا ظرفیت‌ها به صورت متمرکز محقق شوند.
در آیین همچنین کاظم دهقانیان‌فرد، محمدعلی آل‌مجتبی، حسین عسکری، حسین برزویی، جمال اژدری، رضا شایسته‌نیا، حسین مسرور، بیژن چرامکانی، محمود بهمنی، ابراهیم بیدارمغز و ندا جمشیدزاده، سروده‌های خود در توصیف امام علی(ع) را خواندند. اجرای موسیقی سنتی توسط گروه ماهور با هنرنمایی اردلان ابراهیمی، آرش افشاریان و علی ناظمی از دیگر برنامه‌هایی این شب شعر بود.
گفتنی است در پایان این شب شعر که با همکاری مشترک معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کازرون و جهاد دانشگاهی کازرون برگزار شد، با اهدا لوح تقدیر و هدایایی از شاعران شرکت‌کننده تقدیر به عمل آمد. همچنین از عبدالنبی هدایت، معلم پیشکسوت، نیز تجلیل شد.
کد مطلب : ۲۳۲۳۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما