۰
plusresetminus

مسجدی با عطر مهدوی در شیراز

تاریخ انتشاردوشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۹
مسجد قدس (سردزک) در نزدیکی حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ در شیراز، این روزها و در ماه شعبان به واسطه پیشینه تاریخی و عطر و بوی مهدوی در کانون توجه قرار گرفته است.
مسجدی با عطر مهدوی در شیراز
حافظ خبر - مراسم استغاثه به امام زمان (عج) اولین برنامه سه‌شنبه‌های مهدوی در سال ۱۴۰۰  با حضور آیت‌الله لطف‌الله دژکام نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام‌جمعه شیراز و حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق مسئول حوزه علمیه منصوریه شیراز در این مسجد برگزار شد.
به‌گفته مسئول حوزه علمیه منصوریه شیراز در این آیین، این مسجد در دوران غیبت صغری امام زمان (عج)، مسجدی آباد بوده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق افزود: این مسجد در گذر زمان به مهجوریت پیوسته بود و جایگاه اصلی‌اش در هاله‌ای از ابهام بود.
مدیرعامل بنیاد حضرت مهدی موعود (عج) استان فارس ادامه داد: در جلسه‌ای که در روزهای پایانی سال ۹۹ در حرم حضرت احمد بن موسی (ع) برگزار شد تولیت این آستان مقدس طرح موضوع فرمودند که با توجه به این‌که این مسجد، قدمگاه امام زمان (عج) و در جوار حضرت شاه‌چراغ (ع) قرار دارد شرایطی مهیا شود که مردم از این موقعیت استفاده کنند.
حدائق افزود: همین مسجد قدمگاه امام زمان (عج) است. عبدالغفار خویی در همین شهر، پنج صبح نمازش را به امامت امام زمان (عج) اقامه کرد.
این خطیب دینی با بیان این‌که گاهی اوقات بی‌انصافی‌هایی نسبت به شهر شیراز رقم می‌خورد و آن را در ذهن و خیال، شهر گل‌وبلبل و فقط شهر شعر و ادب معرفی می‌کنند، تأکید کرد: ما مفتخریم که مقام معظم رهبری این شهر را سومین حرم اهل‌البیت دانستند. این شهر، شهر امام زمان (عج) است.
وی ادامه داد: مدال افتخار شیراز، امامزاده‌های واجب‌التعظیم و یادگاران موسی بن جعفر (ع) است. این شهر، مهد علم و دارالعلم است و در هر عصری، علمای شیعه از این خطه هم بوده‌اند. شیراز مهد شیخ محمدتقی شیرازی، آن مرجع تقلید بزرگ است.
به مسجد قدس اهمیت دهید
نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز نیز در این آیین با بیان این‌که مسجد قدس سر دزک شیراز قدمگاه حضرت مهدی (عج) است، خطاب به مردم گفت: همان‌طور که به مسجد جمکران (در قم) اهمیت می‌دهید به این مسجد نیز  اهمیت بدهید.
آیت‌الله دژکام گفت: ارزش این مسجد به این است که محل زیارت حضرت ولی‌عصر (عج) بوده است.
وی با بیان این‌که برنامه‌ریزی سه‌شنبه‌های مهدوی را برادر عزیزمان حجت‌الاسلام حاج شیخ محمدحسین حدائق انجام می‌دهند، گفت: این حرکت را به خواست خدا و به اسم امام زمان (عج) از این مسجد شروع کردیم و در مساجد دیگر شیراز نیز برنامه سه‌شنبه‌های مهدوی را اجرا خواهیم کرد.
آیت‌الله دژکام افزودند: ان شاء الله در سومین حرم اهل‌بیت (ع) ظرفیت‌های دینی شهر، شکوفا شود و همگان حسن استفاده کنند.
تولیت موقت حرم شاه‌چراغ (ع)، مکان‌های اطراف این حرم را گنجینه‌های بسیار ارزشمندی معرفی کرد و عدم معرفی آثار معنوی شیراز را ضرر بزرگی دانست که زمینه را برای دشمنان مهیا می‌کند تا هویت این شهر را جور دیگری جلوه دهند.
وی با ابراز امیدواری نسبت به تلاش نیروهای فرهنگی برای تبلور جلوه‌های فرهنگی شهر شیراز خاطرنشان کرد: درون شیراز، نورانیت و معنویت است.
وی ادامه داد: ان شاء الله باامیدواری و با رویکردهای لطیف فرهنگی به زودی این شهر را به جلوه واقعی حرم سوم اهل‌بیت (ع) مدنظر مقام معظم رهبری، تبدیل می‌کنیم.
منبع: ایرنا
کد مطلب : ۲۳۳۲۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما