۰
plusresetminus

الجزایر و تونس؛ نخستین میزبانان پیش كنگره جهانی «محمد(ص)، پیامبر رحمت»

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۳۵
دبیر بخش بین‌الملل کنگره ادبی جهانی «محمد(ص)، پیامبر رحمت» از برگزاری نخستین پیش‌كنگره با هدف استفاده از ظرفیت شاعران و اساتید سایر كشور در كشورهای الجزایر و تونس در تاریخ ۴ اردیبهشت‌ماه سال جاری خبر داد.
الجزایر و تونس؛ نخستین میزبانان پیش كنگره جهانی «محمد(ص)، پیامبر رحمت»
دبیر بین‌الملل کنگره ادبی جهانی «محمد(ص)، پیامبر رحمت» ظهر امروز، ۲۹ فروردین‌ در نشست خبری مجازی خود به تشریح اقدامات انجام شده این كنگره در بخش بین‌الملل پرداخت و گفت: در كمیته بین‌الملل كنگره اقداماتی نظیر پیگیری، شبکه‌سازی و پیوند با شخصیت‌های ادبی و هنری در عرصه جهانی از یک سو و دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی، ادبی و هنری از سوی دیگر با هدف هم افزایی  جبهه فرهنگی جهان اسلام با دیدگاه فرامرزی، فرامذهبی، فراقومیتی، فرانژادی و فرازبانی انجام شده است.
وی افزود: همچنین تلاش شده است نمایندگان کنگره در کشورهای مختلف از ادبا، هنرمندان واستادان همان کشورها باشند تا این شبکه‌سازی با توان نیروهای خارج از کشور به کار خود ادامه دهد.
عربی با بیان اینكه بخش بین‌الملل این كنگره از استادان، شاعران و ادیبان متخصص از کشورهای مختلف جهت داوری دعوت به عمل آورده است، گفت: طراحی پیش کنگره‌ها و نشست‌های بین‌المللی از جمله اقدامات دیگری است که در دستور کار قرار دارد.
دبیر بین‌الملل کنگره جهانی «محمد(ص)، پیامبر رحمت» از برگزاری اولین پیش کنگره با هدف استفاده از ظرفیت شاعران و استادان سایر کشورها خبر داد و گفت: این برنامه در کشور الجزایر و تونس در تاریخ ۴ اردیبهشت برگزار خواهد شد و سایر پیش کنگره‌ها از دیگر مناطق و کشورها متعاقباً نیز اعلام خواهد شد.
وی اظهار كرد: از دیگر اقدامات انجام شده کمیته بین‌الملل تشکیل کمیته ترجمه به هفت زبان فارسی، عربی، انگلیسی، فرانسوی، روسی، آلمانی و ترکی است که با حضور استادان و دانشجویان زبان‌های خارجی ترجمه محتوای تولید شده و اخبار کنگره را به عهده دارد و هدف از تشکیل این کمیته تقویت بعد جهانی و رساندن پیام کنگره به اقصی نقاط دنیا است.
منبع: ایکنا
کد مطلب : ۲۳۴۱۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما