۰
plusresetminus
فرماندار شیراز:

۵۶ درصد از داوطلبان شورای شهر شیراز تایید صلاحیت شدند

تاریخ انتشارچهارشنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۵
از بین ٧۶٠ داوطلبی که در شهر شیراز اقدام به نام نویسی برای حضور در انتخابات شورای شهر کردند ۴٢۴ نفر تأیید صلاحیت شدند.
۵۶ درصد از داوطلبان شورای شهر شیراز تایید صلاحیت شدند
فرماندار شیراز با بیان این خبر افزود: فرایند انتخابات از ٢٠ اسفند با ثبت نام از متقاضیان آغاز شد و هماهنگی‌های لازم برای تشکیل هیأت اجرایی در شهر شیراز، داریان و صدرا نیز همزمان با سراسر کشور در دستور کار قرار گرفت.
 محمدرضا امیری پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: ٧٧٦ داوطلب در شهرستان شیراز اقدام به ثبت نام نهایی کردند و همزمان بحث رسیدگی به صلاحیت آنها با ارسال اسامی آنها به مراجع چهارگانه نیز انجام شد.
وی با اعلام این موضوع که ١۶ نفر اقدام به انصراف از انتخابات کردند تصریح کرد: ٧٦٠ پرونده باقی مانده در هیأت‌های اجرایی و نظارت بررسی شد.
به گفته امیری ۴۲۴ نفر از داوطلبان در شهرستان شیراز معادل ٥٥.٨ درصد تأیید صلاحیت و ٣٣٦ نفر معادل ٤٤.٢ درصد رد صلاحیت شدند.
او خاطرنشان کرد: ۸۵ نفر از داوطلبان تأیید صلاحیت شده زن و ۳۳۹ نفر مرد هستند. همچنین ۳۴ نفر از داوطلبان رد صلاحیت شده زن و ۳۰۲ نفر مرد هستند.
امیری اضافه کرد: براساس ماده ٥٣ قانون داوطلبان رد صلاحیت شده در روستاها می‌توانند به هیأت نظارت شهرستان شکایت و داوطلبان شهرها می‌توانند به هیأت نظارت استان شکایت کنند.
امیری متذکر شد: داوطلبان رد صلاحیت شده در شیراز می‌توانند برای ثبت شکایت خود به آدرس بلوار سیبویه، خیابان حسینی، میدان آستانه، مجتمع تجاری بین الحرمین، واحد ١٢ مراجعه کنند.
رئیس ستاد انتخابات شهرستان شیراز افزود: ۱۷ خرداد نتیجه نهایی از طریق هیأت نظارت مرکزی اعلام و به مدت ٣ روز باید منتشر شود و از ٢٠ خرداد به مدت ٧ روز تبلیغات داوطلبان آغاز می‌شود.
به گفته فرماندار شیراز ۶۲۹ داوطلب در کلانشهر شیراز در انتخابات شوراهای ششم ثبت‌نام کردند که ۵۲۵ نفر مرد و ۱۰۴ نفر زن بوده است. از مجموع داوطلبان این کلانشهر ۵۷.۲ درصد از آنها تأیید شده‌اند.
کد مطلب : ۲۳۴۶۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما