۰
plusresetminus

سومین جشنواره استانی «داستان شیراز» برگزیدگانش را اعلام کرد

تاریخ انتشارجمعه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۸
نتایج نهایی سومین دوره جشنواره استانی داستان‌نویسی و شعر «داستان شیراز» (داستان کوتاه، فیلم‌نامه کوتاه، نمایشنامه و شعر نو) اعلام شد.
سومین جشنواره استانی «داستان شیراز» برگزیدگانش را اعلام کرد
هیئت داوران در بخش‌های داستان‌نویسان نوجوان، فیلم‌نامه، نمایشنامه، داستان کوتاه و شعر نو، طی سه مرحله به بررسی و داوری آثار پرداختند که هر یک از داوران، امتیازات خود را به صورت جداگانه اعلام کردند. مبنا بر مقایسه نسبی آثار با یکدیگر و بنا به معیارهای اعلام‌شده جشنواره بود. به‌طور طبیعی، آثاری که تا حدود بیشتری و از جنبه‌های متنوع‌‌‌تری نظر داوران را در ارتباط با آن معیارها جلب کرده بودند، جمع امتیازات بیشتری به دست آوردند.
 
هیئت داوران سومین دوره جشنواره استانی داستان‌نویسی و شعر «داستان شیراز»، از همه داستان‌‌نویسان و هنرمندانی که آثار خود را به جشنواره فرستادند، سپاسگزاری کرد و بر این اساس، هیئت داوران، نتایج نهایی را به صورت مجزا در هر بخش به شرح زیر اعلام کرد:
 
بخش داستان کوتاه:
بر اساس رای مجید خادم، دانیال عماری و الهام فردویی، داوران بخش داستان کوتاه:
داستان کوتاه «لِی لِی» اثر شادان زیدآبادی داستان برتر و داستان‌های «هنگامه خاموش» اثر سارا عمرانی و «رمز جدول» اثر علی نوروزی داستان‌های شایسته تقدیر، معرفی شدند.
 
بخش داستان‌نویسان نوجوان:
هیئت داوران این بخش متشکل از محمدعلی نجفی، سارا صحت و غزاله سبوکی؛ داستان کوتاه «فرار دوَرانی» اثر محدثه اژدری داستان برتر و داستان‌های «ارمغان خاکستری» اثر ثنا صادق و «دندون طلا» اثر الناز شگفت داستان‌های شایسته تقدیر، معرفی کردند.
 
بخش فیلم‌نامه کوتاه:
داوران بخش فیلم‌نامه کوتاه متشکل از محمدعلی نجفی و یاسر قاسمی، به دلیل تعداد کم آثار در بخش نهایی و همچنین مسائل کیفی و زیبایی‌شناختی آن آثار، هیچ یک را اثر برتر و یا شایسته تقدیر معرفی نکرد.
 
بخش نمایشنامه:
هیئت داوران بخش نمایش‌نامه که نجمه بهاری و مجید خادم بودند هیچ اثری را در این بخش حائز عنوان برتر ندانستند و نمایشنامه «مراقبت‌های ویژه» اثر چکاوک کافی و همچنین نمایشنامه «اگنس» اثر آیدا آهنگری را آثار شایسته تقدیر، معرفی کردند.
 
بخش شعر نو:
داوران بخش شعر نو متشکل از کیوان اصلاح‌پذیر، محمدرضا ضیغمی و مهرداد گوهری، شعر «مزارع مرگ» اثر لیلا محمدی شعر برتر و شعرهای «جلجتا» اثر فاطمه نظری  و «از نردبان فهمت این احساس بالا نمی‌رود» اثر بهنام کشاورز اشعار شایسته تقدیر، معرفی کردند.
کد مطلب : ۲۳۵۴۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما