۰
plusresetminus

خوشنویسان به کنگره جهانی پیامبر(ص) فراخوانده شدند

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۷
دبیر بخش خوشنویسی ثلث و نسخ کنگره جهانی پیامبر رحمت(ص) در آیینه ادب و هنر اعلام کرد: هجدهم مرداد ماه سال جاری، آخرین مهلت ارسال و ثبت تصویر آثار هنرمندان ثلث‌نویس وکاتبان نسخ کشور برای شرکت در جشنواره خواهد بود.
روح الله محرری
روح الله محرری
به گزارش حافظ خبر؛ روح‌الله محرری با اعلام این خبر، ابراز کرد: براساس فراخوان این جشنواره در حوزه خطوط قرآنی، هنرمندان می‌توانند آثار خود را در دو بخش ثلث و نسخ به‌صورت جداگانه به‌ این جشنواره ارسال کنند.  
محرری ادامه داد: علاوه بر جوایز اصلی، به سه نفر شایسته تقدیر در هر دو بخش مبلغ بیست میلیون ریال، همراه با لوح تقدیر و کتاب نفیس منتخب آثار تقدیم می‌شود.  
او با تاکید بر اینکه آثار کپی‌برداری‌شده در هر مرحله، از داوری حذف و از بخش رقابتی کنار گذاشته خواهند شد، بیان داشت: محوریت  این رویداد، بخش رقابتی کنگره است و هنرمندان لازم است برای انطباق با ضوابط و قوانین تخصصی بخش ثلث و نسخ به سایت کنگره  به آدرس  https://wcam.ir  مراجعه و نام‌نویسی کنند.  
دبیر بخش ثلث و نسخ این رویداد هنری ابراز داشت: هنرمندان خلاقیت و اصالت در ساختار و ترکیب، در قالب‌های سطرنویسی و قطعه‌نویسی را مدنظر قرار دهند.  
محرری به این نکته نیز اشاره کرد که بهتر است استفاده از مرکب مشکی در اولویت ارائه آثار قرار گیرد.
به گفته وی زمان برپایی نمایشگاه در پاییز سال جاری و در یکی از نگارخانه‌های معتبر شیراز خواهد بود.  
مدیر هنری بخش خطوط قرآنی کنگره افزود: برگزیدگان اصلی درمجموع ۶ نفر خواهند بود؛ بدین‌معنا در هریک از بخش‌های یادشده سه نفر برگزیده اصلی اعلام خواهد شد.  
محرری بیان داشت: به هر یک از برگزیدگان مبلغ یکصد میلیون ریال، علاوه بر دیپلم افتخار و کتاب نفیس منتخب آثار اهدا خواهد شد.  
وی عنوان کرد: در بخش بین‌الملل نیز به ترتیب جوایز هزار، هفتصد وپانصد دلار به تفکیک در هر یک از بخش های ثلث ونسخ به هنرمندان غیر ایرانی، همراه کتاب نفیس جشنواره و دیپلم افتخار اهدا می‌شود.
گزارشگر : محمدمهدی اسدزاده
کد مطلب : ۲۳۵۹۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما