۰
plusresetminus

برگزاری نشست کارگروه هفته ملی کودک استان فارس

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۴۰
نشست کارگروه هفته ملی کودک استان فارس با حضور نمایندگان اداره‌های کل صدا وسیما، حفاظت محیط زیست، بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری شیراز و مرکز مطالعات ادبیات کودک و نوجوان در مجتمع فرهنگی هنری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس برگزار شد.
کارگروه هفته ملی کودک
کارگروه هفته ملی کودک
به گزارش اعظم‌السادات موسوی/ حافظ خبر؛ در این نشست، شعار هفته ملی کودک «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی»  به همراه روزشمار این هفته اعلام شد و اعضای کارگروه به ارائه فعالیت‌های خود در هفته ملی پرداختند.
هم‌افزایی و همکاری در اجرای برنامه‌های مشترک، اطلاع‌رسانی رویداد‌ها و فعالیت‌های این هفته، حضور مدیران کل در برنامه‌های رادیو و تلویزیون و تشریح فعالیت‌های مرتبط با حوزه کودک و نوجوان از جمله مواردی بود که در این جلسه مشترک مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.
سعیدرضا کامرانی، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس در این نشست دوران کودکی را مهم‌ترین دوره‌ای برشمرد که بیشترین تأثیر را در شکل‌دهی شخصیت ایفا می‌کند.
او با اشاره به این موضوع که کودکان، امانت‌های الهی هستند که به عنوان نعمتی ویژه تمامی امور و مسوولیت‌شان به ما سپرده شده، گفت: خانواده به عنوان کوچک‌ترین نهاد اجتماعی در رعایت حقوق، رشد و تربیت کودکان، نقش مهمی را ایفا می‌کند؛ هر چند قسمتی از مسوولیت‌ها به نهادهای اجتماعی مانند محیط‌های پرورشی و آموزشی سپرده شده است.
کامرانی با اشاره به سخنی از حضرت علی علیه‌السلام در نهج‌البلاغه که می‌فرماید فرزندان‌تان را با آداب و عادات مجبور نکنید، زیرا آنان برای زمانی غیر از زمان شما آفریده شده‌اند، افزود: امیرالمؤمنین در این جمله نغز، پیام روان‌شناسانه  و تربیتی را به بهترین وجه بیان کرده‌اند. اگر به این جمله مولا علی علیه‌السلام عمیق توجه کنیم، مسیر برای‌مان هموار و مشخص می‌شود.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس ادامه داد: اغلب والدین به صورت سنتی و غریزی اقدام به تربیت کودکان می‌کنند و هیچ آموزش و مطالعه‌ای در این زمینه ندارند و بدون این که توجهی به فطرت، کنجکاوی، رغبت و نیازهای کودکان داشته باشند، آنان را مورد امر و نهی قرار می‌دهند. باید پذیرفت که کودک، کودکی با شرایط دوران کودکی است. اگر تربیت به درستی انجام نمی‌شود این نقص در برنامه‌ریزی آگاهی نقشه راه و نداشتن اطلاعات کافی پدر مادر و مربیان و نه خود کودکان است.
کامرانی در پایان گفت: کاش برای اهمیت دادن بیشتر به کودکان، مانند بسیاری از کشورها، روز جهانی کودک تعطیل رسمی بود تا نمود بیشتری پیدا می‌کرد و در این روز به‌صورت ویژه و بهتر و حداقل نمادین به امور کودکان پرداخته می‌شد. روز جهانی و هفته ملی کودک با محوریت کانون با تعامل و همکاری سایر سازمان‌ها و نهادهای مربوط از این فرصت استفاده می‌کند تا با انجام فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی گسترده به بسیاری از نیازهای کودکان که مورد غفلت قرار گرفته بپردازد.

عضویت کودکان و نوجوانان در کانون فارس رایگان است
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس همچنین امروز گفت: عضویت کودکان و نوجوانان در مراکز فرهنگی و هنری کانون فارس، روزهای 16 و 17 مهر رایگان است.
سعیدرضا کامرانی افزود: ویژه‌برنامه‌های هفته ملی کودک با شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» از 16 تا 22 مهر 1400 هم‌زمان با سراسر کشور در استان فارس نیز اجرا می‌شود و کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به فعالیت در کانون می‌توانند روزهای 16 و 17 مهر با مراجعه به سایت kpf.ir به صورت رایگان عضو کانون شوند و از فعالیت‌های حضوری و مجازی استفاده کنند.
کد مطلب : ۲۳۷۶۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما