۰
plusresetminus

آغاز هفته جهانی کودک و نوجوان و پیام‌های مسئولین آموزش و پرورش فارس

تاریخ انتشارجمعه ۱۶ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۳۰
کودکان امروز، مهم‌ترین سرمایه‌های اجتماعی ما هستند، سرمایه‌هایی که از نظر ویژگی‌های جسمی و روحی، می‌بایست مورد توجه ویژه باشند؛ کودکان ما، آینده‌سازان ایران اسلامی و مدیران فردای کشورند؛ لذا هر میزان هزینه برای آنان، نوعی سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.
روز جهانی کودک
روز جهانی کودک
به گزارش حافظ خبر؛ با فرارسیدن روز جهانی و هفته ملی کودک، مسئولین آموزش و پرورش فارس که بیشترین پیوند را با کودکان و نوجوانان و آموزش و پرورش آنان را بر دوش دارند، پیام‌های جداگانه‌ای را به جامعه دادند.
پیام فرهاد اسماعیلی، مدیرکل آموزش و پرورش فارس:
به نام خالق زیبای دنیای کودکان
کودکان امروز، مهم‌ترین سرمایه‌های اجتماعی ما هستند، سرمایه‌هایی که از نظر ویژگی‌های جسمی و روحی، می‌بایست مورد توجه ویژه باشند؛ کودکان ما، آینده‌سازان ایران اسلامی و مدیران فردای کشورند؛ لذا هر میزان هزینه برای آنان، نوعی سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.
فرا رسیدن هفته ملی کودک، فرصتی است تا یک بار دیگر به یاد بیاوریم آینده‌‌ی این پیام‌آوران کوچک صلح و آشتی، در گروی تصمیم‌گیری‌های امروز ماست. در همین راستا وظیفه داریم هموراه در جهت ارتقای حقوق کودکان تلاش کنیم و با ایجاد فضایی با نشاط، ضمن تبیین اهمیت دوران کودکی و افزایش سطح آگاهی جامعه نسبت به حقوق آنان، آینده‌ای درخشان برای کودکان ایران اسلامی رقم بزنیم. تحقق موارد فوق در دورانی که ویروس کرونا بر زندگی خانوادگی و تحصیلی کودکان سایه افکنده، اهمیتی دوچندان می‌یابد. اینجانب ضمن گرامیداشت روز جهانی و هفته ملی کودک، از تمامی دست‌اندرکاران، صاحب‌نظران، معلمان، مربیان، مدیران، اولیا و پژوهشگران درخواست می‌کنم نسبت به تحقق برنامه‌های هفته ملی کودک متناسب با عناوین روزهای آن، اهتمام ورزند تا تربیت متوازن، همه‌جانبه و تمام‌ساختی کودکان عزیزان محقق شود. ان‌شاالله.

پیام سعیدرضا کامرانی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان نوجوانان استان فارس:
دنیا با کودکان زیباست.
کودکان سرمایه‌های بی‌بدیل زندکی هستند و نمی‌شود برای آن‌ها مثل و مانندی پیدا کرد. حتی وقتی قد می‌کشند و بزرگ می‌شوند، خودشان هم نمی‌توانند جایگزین زملن کودکیشان شوند.
 کودکان با همین جثه‌های کوچک، دل‌هایی به وسعت دریا دارند که از آب چشمه‌سارها هم زلال تر است. برای فتح قله‌های محبتشان کافی است در مقابل قلب‌های بی‌ریایشان بایستیم و با مهربانی به آن‌ها بگوییم: سلام.
راه رسیدن به قلب‌هایشان آنقدر کوتاه است که با اندک ابراز محبتی نسبت به آن‌ها، می‌شود برای همیشه در دل‌هاشان ماندگار شد. زندگی کودکان عاری از تعلقات دنیاست و گویی تمام زندگیشان در همین واژه‌های ساده، خلاصه می‌شود؛ با این همه، هر چند تمام زندگیشان بازی است اما هیچ گاه بازیچه دنیا نمی‌شوند و خلاصه اینکه دنیا با کودکان زیباست، زیباتر از همه روزهایی که سراغ داریم.
اینجانب ضمن تبریک روز جهانی و هفته ملی کودک به کودکان ایران و جهان، مربیان، اولیای تربیتی، خانواده‌ها و همه‌ی کسانی که قلبشان برای کودکان می‌تپد، امیدوارم روز جهانی و هفته ملی کودک برای کودکان ایران و همه کودکان جهان پر از صلح و آرامش باشد؛ دل‌هایشان پر از شادی ولبخند میهمان همیشه‌ی لبانشان.

پیام مژده دستوری، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان نوجوانان استان فارس:
کودکی را مثل صفا و زلالی آب، مثل شکوه ماه، مثل درخشندگی خورشید، مثل غنچه‌های زیبا، مثل بزرگی و عظمت دریا می توان ستود. خنده‌های کودکان و حرف‌های ساده‌شان، زیباترین اتفاق دنیاست. شیطنت‌های یواشکیشان، ‌نقاشی های بامزه و هنرمندانه شان،همه و همه آنقدر به دل می‌نشیند که لحظه‌ای نگاه به آنان دل را تا اوج شادی و امید می‌برد و نگاهمان برق می افتد آن زمان که می بینیم چگونه مثل ما درگیر کینه و ناراحتی نیستند و در اوج دلخوری با نوازشی، دوباره  دوست می‌شوند و از ته دل می‌خندند.
دنیاشان عجیب است و رشک‌برانگیز. دنبال فرشته‌ها در آسمان نگردیم؛ فرشته‌ها اینجا هستند کنار ما و چقدر زیبایند و پر انرژی. فتبارک الله روزشان تا همیشه مبارک.

هفته ملی کودک از 16 تا 22 مهر 1400 و با شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» با محوریت کانون پرورش فکری کودکان و  نوجوانان  در سراسر کشور اجرا می‌شود.
ما را در واتساپ دنبال کنید: https://chat.whatsapp.com/L8u9s2fZKaIG9Uxy02GNUo
کد مطلب : ۲۳۷۸۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما