۰
plusresetminus
استانداری فارس

برگزاری دوره آموزشی مهارت تاب آوری برای مقابله با بحران ها

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۳۰
دوره آموزشی تاب آوری فردی در برابر دشواری و بحران با هدف ارتقاءسلامت روان برای افراد جامعه و خانواده ها توسط دفتر امور زنان و خانواده استانداری برگزار شد.
برگزاری دوره آموزشی مهارت تاب آوری برای مقابله با بحران ها
به گزارش حافظ خبر، سیده معصومه دستغیب مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری با اشاره به  تقویت مهارت تاب آوری به عنوان ضرورت جامعه بیان کرد : برای افزایش سلامت روان در بین افراد جامعه و خانواده ها نیاز است که هم افزایی بین مدرسین و افراد متخصص در امر آموزش به خانواده انجام گیرد تا در آموزشها  پیامهای متفاوتی به خانواده ها ارسال نگردد و یک حس اعتماد در بین خانواده ها ایجاد کنیم.

در این دوره که برای مشاورین امور بانوان دستگاههای اجرایی ، مشاورین مدارس ، مشاورین مراکز مشاوره ، فعالان حوزه زنان ، اورژانس اجتماعی و افراد صاحب نظر برگزار شد، وی با تاکید بر امر آموزش و ارتقاء سطح آگاهی جامعه، تصریح کرد : توسعه و پیشرفت کشور در گرو آموزشهای صحیح و کاربردی و با توجه به مقتضیات زمان برای جامعه می باشد .

دستغیب با اشاره به افزایش آموزش های تخصصی به گروه هایی که مرجع و به عنوان مشاور یا تسهیل گر، مددکار و یا در مراکز اورژانس اجتماعی هستند تاکید کرد: آموزشها باید در سطوح مختلف و به صورت کاملاً تخصصی و با موضوعات متناسب با بحران ها و مشکلات ارائه گردد تا تاثیر گذاری بیشتری داشته باشد.

وی در ادامه مهمترین راه افزایش انعطاف پذیری و تاب آوری در برابر دشواریها را آموزش و ارتقاء توانایی های فردی و اجتماعی در برابر بحران های زندگی دانست.

 این دوره آموزشی با تدریس دکتر علی فیروزآبادی روانپزشک و روان درمانگر تحلیلی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با حضور 450 نفر به مدت دو ساعت در بستر فضای مجازی  برگزار و طبق نظرسنجی صورت گرفته80 درصد از مخاطبین از این دوره رضایت داشته و
درخواست تکرار چنین دوره های تخصصی در حوزه سلامت را کردند.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۳۹۱۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما