۰
plusresetminus

کتابخوانی در دستور کار شورای فرهنگ عمومی بیضا

مولف : محمدمهدی اسدزاده
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۵۷
نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان بیضا، در دفتر امام جمعه این شهر برگزار شد.
کتابخوانی در دستور کار شورای فرهنگ عمومی بیضا
کتابخوانی در دستور کار شورای فرهنگ عمومی بیضا
به گزارش حافظ خبر؛ حجت‌الاسلام محمدجواد درویشی، امام جمعه بیضا در این نشست گفت: مناسبت‌های دینی و مذهبی به ویژه مناسبت‌هایی که در انقلاب اسلامی زمینه‌ساز هویت ملی و مذهبی شدند و تحولات عظیم و ماندگاری در تاریخ ایران اسلامی را ساختند، باید به عنوان شاخص و ارزش‌های ماندگار چراغ راه هدایت جامعه باشند.
درویشی افزود: برای ماندگاری و اثرگذاری این ایام، برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری می‌تواند راهگشا باشد. کار فرهنگی برخلاف کارهای اقتصادی که زودبازده و قابل اندازه‌گیری و آمار باشد نیست. کار فرهنگی دیربازده است و کمتر می‌شود آمار دقیق از پیشرفت آن داشت.
وی ادامه داد: نوجوانان می‌توانند خمیرمایه اصلی کارهای فرهنگی جامعه باشند؛ چون اگر استعداد و خلاقیت آنها شناسایی و در مسیر صحیح هدایت و حمایت شوند، باعث تحولات عظیمی در سطح جامعه خواهند بود که نمونه بارز آن شهید دانش آموز شهید فهمیده است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی بیضا از عدم توجه لازم به تشکل‌های فرهنگی و عدم اعتبار لازم از جمله کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ابراز نگرانی کرد و یادآور شد: حمایت‌های جدی و پشتیبانی از این مجموعه‌های فرهنگی به نحو شایسته انجام گیرد تا شاهد کمیت و کیفیت برنامه‌ها در جامعه باشیم.
 امام جمعه بیضا خاطرنشان کرد: کتاب‌خوانی یک فرهنگ عمومی است. مطالبه عمومی را در بر دارد و همه دستگاه‌ها باید نسبت به ترویج این فرهنگ حمایت خود را داشته باشند.
علی مردانلو، معاونت فرماندار شهرستان بیضا نیز گفت: با توجه به برنامه‌های ارائه شده دستگاه‌ها در ایام پیش رو، همه  دستگاه‌های فرهنگی باید اهتمام جدی در برگزاری برنامه‌ها داشته باشند.
وی افزود: با توجه به تاثیرات کار فرهنگی در دیرزمان، برنامه‌های اجرایی باید کارشناسانه، تخصصی و علمی باشند تا بتواند تاثیرات واقعی خود را بهتر و در بازده زمانی کمتر نشان دهد.
 
مولف : محمدمهدی اسدزاده
کد مطلب : ۲۴۰۳۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما