۰
plusresetminus
دانشگاه علوم پزشکی شیراز :

تزریق واکسن کرونا از عوامل اصلی کاهش مرگ و میر

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۴۰
به گفته مشاور عالی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، آخرین تحلیل‌های آماری، اثربخشی واکسیناسیون بر کاهش موارد فوت ناشی از ابتلا به کروناویروس را نشان داده و اثبات می‌کند.
تزریق واکسن کرونا از عوامل اصلی کاهش مرگ و میر
به گزارش حافظ خبر، محمود نجابت سه‌شنبه ۲۵ آبان در نشست روزانه ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹، ضمن دعوت از افراد بالای ۱۲ سال فارس برای دریافت سریع واکسن علیه بیماری کووید۱۹ اظهار کرد: ضرورت دارد افراد بالای ۱۲ سال استان، دریافت واکسن علیه این بیماری را جدی بگیرند.
 
وی همچنین از اثربخشی واکسیناسیون علیه بیماری کووید۱۹ در جلوگیری از شدت یافتن بیماری و بستری بیماران مبتلا به کروناویروس در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها خبر داد و گفت: در شرایط فعلی افرادی که هنوز واکسن کروناویروس را دریافت نکرده ‌اند، بیشترین میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری را به خود اختصاص داده‌اند.
 
نجابت ادامه داد: با توجه به پیشتازی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در راه‌اندازی مراکز تجمیعی واکسیناسیون علیه کروناویروس در کشور و همت مسئولان دانشگاه در سرعت بخشیدن به فرآیند تزریق واکسن علیه این بیماری، ضرورت دارد افرادی که تاکنون برای دریافت واکسن مراجعه نکرده اند، هر چه سریع تر اقدام کنند.
 
مشاور عالی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در برابر کروناویروس از سوی تمام اقشار جامعه تاکید کرد و گفت: افراد واکسینه شده نیز همانند افرادی که هنوز در انتظار دریافت واکسن هستند، باید نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی پایبندی گذ شته را داشته باشند تا بتوانیم با کاهش موارد ابتلا و تکمیل واکسیناسیون برای ایمنی جمعی با سرعت بیشتری به پایان این اپیدمی نزدیک شویم.
 
نجابت با اشاره به وضعیت قرمز کرونایی برخی از شهرستان‌های استان، بر نظارت ویژه مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان بر رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی در اصناف و اماکن پر تردد تاکید کرد و برون رفت از شرایط کنونی را مستلزم یک همکاری همگانی دانست.
 
وی اظهار کرد: در شرایط فعلی واکسیناسیون در کنار رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی می‌تواند از ابتلا به کروناویروس و مرگ ناشی از آن پیشگیری کند، بنابراین برای ایمن سازی عمومی در سطح استان، مشارکت بیش از پیش مردم نیاز است.
 
مشاور عالی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه این نشست، اقدامات کارگروه‌های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹، وضعیت آمار مبتلایان به کروناویروس در مناطق مختلف استان و آخرین آمارهای جانباختگان این بیماری در شیراز و دیگر شهرستان‌های استان، همچنین روند انجام تست‌های pcr در مراکز ۱۶ ساعته، تست های سریع و فعالیت آزمایشگاه‌های تشخیصی کووید۱۹ را ارزیابی کرد.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۴۱۹۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما