۰
plusresetminus
شهرداری شیراز :

عملیات حفاری تونل دوقلوی شهید دادالله شیبانی به اتمام رسید

تاریخ انتشارجمعه ۵ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۱۱
با حضور شهردار شیراز و تعدادی از اعضای شورای این کلانشهر عملیات حفاری تونل دوقلوی شهید دادالله شیبانی به اتمام رسید و عملیات اجرایی تونل دوقلوی شهیدان خادم صادق در اَبَر پروژه بزرگراه شهید سپهبد سلیمانی آغاز شد.
عملیات حفاری تونل دوقلوی شهید دادالله شیبانی به اتمام رسید
به گزارش حافظ خبر، شهردار شیراز جمعه ٥ آذر در حاشیه آیین پایان عملیات حفاری تونل دوقلوی شهید دادالله شیبانی و آغاز عملیات اجرایی تونل دوقلوی شهیدان خادم صادق در اَبَر پروژه بزرگراه شهید سپهبد سلیمانی، گفت: انتظاری که از روند اجرایی این پروژه داشتیم در حال تحقق است.
 
سید احسان اصنافی ضمن تبریک سالروز تاسیس سازمان بسیج مستضعفان، گفت: انتظاری که از روند اجرایی این پروژه داشتیم تا حدودی در حال تحقق است و عزیزان ما در قرارگاه خاتم الانییاء با روحیه جهادی سرعت پروژه را افزایش داده‌اند و انتظار هم همین است که در تمام جبهه‌ها با حداکثر توان بتوانیم عمل کنیم.
 
اصنافی ادامه داد: این پروژه شاید یکی از اصلی ترین معابر در حرکات ترافیکی شرقی غربی شیراز باشد که به طول ١٨ کیلومتر طراحی شده است.
 
وی افزود: ٦.٨ کیلومتر دیگر از این پروژه باقی مانده که دارای چهار قطعه تونل است که با هدف افزایش ضریب ایمنی کاهش احجام خاکبرداری و حفظ اکوسیستم منطقه تعبیه شده است.
 
شهردار شیراز تصریح کرد: تمهیدات بر این است که پروژه با حداقل آسیب‌های اکوسیستمی اجرا شود و به عنوان هدیه‌ای از سوی فرزندان انقلابی این شهر تا ٢٢ بهمن سال آینده تکمیل شود.
 
معاون عمرانی شهرداری شیراز نیز بیان کرد: از آنجا که تعدادی از باغ‌ها در مسیر اجرای پروژه قرار داشت و همچنین ارتفاع ترانشه در این مسیر زیاد بود، از نظر ساختاری و مباحث زمین شناسی خطراتی را در پی داشت بنا را بر این گذاشتیم که با هماهنگی شهرداری با تغییر دو واریانت و تونل‌ها هم از باغ‌ها صیانت شود و هم از هزینه تملک بسیار سنگین جلوگیری کنیم و همچنین ارتفاع ترانشه‌ها کاهش و اصلاح شیب مسیر باید.
 
اسماعیل صالحی عنوان کرد: مقرر شد عملیات دو تونل شمالی ٣٣٠ متری شمالی و ١٢٠ متری جنوبی را اجرا کنیم تا هم مسیر کوتاهتر و هم با صرف اقدامات فنی مهندسی مشکلاتی برای شهروندان ایجاد نشود.
 
مهدی طاهری، رئیس شورای شهر شیراز نیز ضمن تبریک هفته بسیج، گفت: این پروژه دارای چهار تونل در مسیر بزرگراه قاسم سلیمانی است.
 
وی با بیان اینکه شیراز به صورت ذاتی کالبد شرقی غربی دارد و شریان‌های این محور بسیار حیاتی هستند، عنوان کرد: مردم شیراز همیشه با مشکلات شدید ترافیکی به ویژه در مسیرهای شرق به غرب مواجه هستند که امید است اجرای این تونل‌ها که یکی از آنها به اتمام رسیده، موجب بازگشایی محور شود و شاهد کاهش ترافیک باشیم.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۴۲۷۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما