۰
plusresetminus
شهرداری شیراز:

در سال جدید بودجه روابط‌عمومی ها افزایش پیدا می‌کند

تاریخ انتشارشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۵۳
نشست صمیمانه شهردار شیراز با مسئولین امور ارتباطات امروز ۲۰آذر برگزار شد ،در این نشست شهردار شیراز  با بیان به افزایش بودجه روابط عمومی ها گفت :مجموعه ارتباطات و روابط عمومی نقش جریان سازی، برقراری ارتباط دوسویه شهروندان با مجموعه مدیریت شهری و انتقال دهنده عملکرد این مجموعه به افکار عمومی را بر عهده دارد. 
در سال جدید بودجه روابط‌عمومی ها افزایش پیدا می‌کند
به گزارش حافظ خبر، سید احسان اصنافی بر لزوم نظم دهی و جمع بندی در انعکاس عملکرد شهرداری تاکید کرد و گفت: در شهرداری اقدامات و خدمات متعددی انجام می شود و مجموعه این اقدامات در کنار هم بیانگر حرکتی عملکردی و اجتماعی است و نباید به آن به صورت جزیره ای نگاه کرد. 
 
وی ادامه داد: روابط عمومی ها به عنوان منتقل کننده اقدامات و خدمات، هدایت فکری شهروندان را بر عهده دارند و بزرگترین وظیفه روابط عمومی ها جمع بندی پازل های مختلف اقدامات و خدمات شهرداری برای ارائه به افکار عمومی است. 
 
 اصنافی با بیان اینکه حتی بهترین اقدامات و فعالیت ها اگر انعکاس خبری مناسبی نداشته باشند، در افکار عمومی نیز نمود خوبی نخواهند داشت، افزود: از این رو فعالیت روابط عمومی ها به عنوان زبان گویا و مفسر جریان عملکردی شهرداری اهمیت بالایی دارد. 
 
وی با اشاره به لزوم ارتقای جایگاه روابط عمومی ها گفت: معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری شیراز در حال بررسی امکانات و ظرفیت های قانونی برای بهبود جایگاه روابط عمومی در حوزه های مختلف است‌. 
 
شهردار شیراز با ابراز امیدواری از اینکه برآیند کار با همکاری روابط عمومی و مدیریت مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل مطلوب خواهد بود، افزود: عملکرد روابط عمومی ها در انعکاس خدمات، افزایش رضایت مندی و ایجاد بینش در مردم تاثیر گذار است. 
 
مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز نیز در این نشست صمیمانه خواستار افزایش تعامل روابط عمومی ها و مدیران شهری با رسانه ها و مردم شد و گفت: شهرداری به عنوان مدیریت واحد شهری در افکار عمومی تصور می شود اما بسیاری از مسائل شهری مربوط به سایر حوزه ها است و مسئولین روابط عمومی باید به دقت این موارد را رصد و پیگیری کنند. 
 
رضا جاویدی افزود: به روز رسانی تصاویر اماکن و مراکز گردشگری و مذهبی و بوستان ها، پروژه های حوزه، اخبار و اطلاعیه های مربوطه و ... در پورتال اطلاع رسانی حوزه های مختلف و شناساندن آن به شهروندان ضروری است. 
 
وی با اشاره به راه اندازی مجدد برنامه روی خط شهر ادامه داد: طبق این برنامه، مدیران حوزه های مختلف شهرداری از طریق سامانه ۱۳۷ به صورت مستقیم پاسخگوی شهروندان هستند.
همچنین مسئول پیگیری تماس های مردمی با ۱۳۷ تعیین تکلیف می شود تا شاهد بهبود پاسخگویی به مردم باشیم. 
 
مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز از تدوین نظام یکپارچه تبلیغات شهری خبر داد و گفت: با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی این نظام‌نامه در حال تدوین است تا کلیه تابلوهای تبلیغاتی متعلق به شهرداری در سطح شهر  یکپارچه و ساماندهی شوند. 
 
جاویدی همچنین اعلام کرد: تلاش داریم تا در اعتبارات بودجه شهرداری در سال ۱۴۰۱ برای روابط عمومی ها نیز ردیفی گنجانده شود.
این امر منجر به رشد این نهاد خواهد شد. 
 
وی اضافه کرد: دوره های آموزشی آسیبها و تهدیدهای فضای مجازی و عملیات رسانه در فضای مجازی برای دانش افزایی مسئولین روابط عمومی حوزه های مختلف خبر داد. 
 
مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز از تدوین تقویم مناسبتی برای اطلاع رسانی خبر داد و گفت: با تهیه بانک اطلاعاتی از نخبگان سطح محله میتوانیم خدمات و اقدامات مجموعه مدیریت شهری را از کانال های مختلف مردمی به اطلاع شهروندان برسانیم. 
 
براساس این گزارش، مسئولان ارتباطات حوزه های مختلف شهرداری حاضر در نشست به بیان خواسته ها و پیشنهادات خود پرداختند و مسائلی همچون لزوم تغییر ساختار سازمانی جهت ارتقای جایگاه روابط عمومی ها، افزایش امکانات، بهبود جایگاه در نقش مشاور رسانه ای و ... را مطرح کردند.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۴۳۵۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما