۰
plusresetminus
فرمانده سپاه فجر:

پژوهش پیش نیاز تحقق تمدن اسلامی و توسعه و پیشرفت جامعه است

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۴۴
سردار بوعلی گفت: ایران سرافراز در دهه چهارم انقلاب شکوهمند اسلامی کشوری سرآمد در عرصه علم و دارای دستاوردهای بی نظیر پژوهشی است.
پژوهش پیش نیاز تحقق تمدن اسلامی و توسعه و پیشرفت جامعه است
به گزارش حافظ خبر، فرمانده سپاه فجر استان فارس گفت: سهم تولید علمی کشور از یک دهم درصد در قبل از انقلاب اسلامی، اکنون به بیش از دو درصد رسیده و رشد علمی کشور نیز چند ده برابر رشد جهانی است.
وی با بیان اينكه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز سهم چشمگیری در این دستاورد عزتمندانه و پیشرفت همه جانبه علمی داشته و همچنان با تفکر راهبردی و توسعه دانش پاسداری به دنبال شکستن مرزهای دانش و فناوری است، گفت: در این عرصه، رهنمودهای ارزشمند فرمانده معظم کل قوا امام خامنه ای (مدظله العالی) چراغی فراروی سیاست گذاران و پژوهندگان دانش در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.
فرمانده سپاه فجر افزود: بی تردید یکی از مهم ترین نیازهای امروز کشور موضوع پژوهش های مسئله محور است که نباید به هیچ عنوان از آن غفلت کرد، پژوهش باید در خدمت زندگی بهتر بشر قرار گیرد و در اسناد بالادستی کشور نیز سهم عمده ای برای پژوهش تقاضا محور و توسعه این فرهنگ قائل شد.
وی با تاکید بر اینکه پژوهش و تحقیقات علمی، پشتوانه برنامه های علمی، فرهنگی و اجتماعی یک جامعه در حال پیشرفت است، گفت: پژوهش باید در آموزش و پرورش و مراکز آموزش عالی همواره بعنوان یک مسئله محوری و دارای اهمیت دنبال شود. 
وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، ضرورت و اهمیت پژوهش در جهان امروز که تبادل و پردازش اطلاعات و ارتقا دانش یکی از شاخصه های مهم تمدن هاست بیش از پیش نمایان شده است و از سوی دیگر  حضرت علی (علیه السلام) می فرمایند: "برای ترقی و پیشرفت هیچ روشی بهتر از تحقیق و پژوهش نیست". 
سردار بوعلی ادامه داد: بنابراین پیش نیاز تحقق تمدن اسلامی و توسعه و پیشرفت جامعه امر مهم پژوهش و تحقیق می باشد.
وی با بیان اينکه نکته مهم دیگر که لازم می دانم بر آن تاکید کرده و از همه دست اندرکاران مطالبه نمایم موضوع مهم سرمایه گذاری در بخش پژوهش بعنوان مهمترین شاخصه توسعه یافتگی جوامع است، گفت: پژوهش گذرگاه اصلی توسعه پایدار و عامل محوری پیشرفت و توسعه است و بهترین راه حل ها برای مشکلات از این طریق بدست می آیند.
وی ادامه داد: در این راستا تشکیل شورای آینده پژوهی و آینده نگری در استان فارس به منظور دیده بانی، رصد، مطالعه، مشاهده، مراقبت و آسیب شناسی پدیده های موجود و چالش هایی که در آینده رخ خواهند داد از جمله مهم ترین ضرورت ها و مطالبات این خطه است که اگر همراه با دانایی محوری و عقلانیت باشد بدون شک موجب تعالی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی فارس خواهد شد.
فرمانده سپاه فجر در پایان صحبت هایش با بيان اينکه اینجانب فرارسیدن هفته پژوهش و فناوری به پژوهشگران و اندیشمندان و فن آوران عزیز تبریک می گویم، گفت: مراتب قدردانی و سپاس خود را از زحمات همه پژوهشگران و نهادهای دست اندرکار اعلام می نمایم و برای شما موفقیت و سربلندی آرزومندم.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۴۳۸۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما