۰
plusresetminus
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه فارس:

بنزین یورو 4 برای جایگاه های درون شهری

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۱۶
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه فارس امروز دوشنبه 29 آذر در نشست خبری، با بیان به اینکه دستورالعملی از سوی وزارت نفت در رابطه با توزیع بنزین «یورو 4» آمده است ،گفت :با توجه به این دستور العمل شرکت ملزم به ارائه سوخت «یورو 4» برای جایگاه های بین شهری شده است .
بنزین یورو 4 برای جایگاه های درون شهری
به گزارش حافظ خبر، اسدالله طاهری با اشاره به اینکه پالایشگاه شیراز به علت قدیمی بودن توان تولید بنزین «یورو 4» ندارد ،افزود : فعلا جایگاه های بین راهی «یورو 4» دارد که بین 30 تا 35 درصد از این نوع بنزین استفاده می کنند .
 
وی در ادامه عنوان کرد : بقیه جایگاه ها هم در دست اقدام است و تمام تلاش اینست که سراسر استان به این نوع بنزین دسترسی یابند ولی به خاطر مسائل استان هنوز این مسئله اجرایی نشده است.
 
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه فارس همچنین با تاکید بر اینکه نیاز سوختی فارس به وسیله نفت کش های جاده پیمان است و هیچ خط لوله ای نداریم اضافه کرد : خط آهن هم به انبارهای ما متصل نیست و از استان های مختلف تامین سوخت می کنیم وحوادث جاده ای از یک سو و مسئله سوخت نفت کش ها از سوی دیگر سلامت زیست محیطی را تهدید می کند و از سال ها قبل بحث احداث انبار مورد توجه بوده و انبار «سورمق» هم توسعه یافته و با نزدیکی به خط لوله یزد و خط آهن می تواند این توسعه روی دهد.
 
 طاهری با اشاره به اینکه سامانه هوشمند سوخت در ایام آبان ماه دچار مشکل شد، اظهار کرد: دشمن می خواست با این چالش بزرگ سوخت به اهداف شومش برسد و رسانه ها به خوبی کار دشمن را خنثی کردند و دشمن به سبک فتنه بنزین سال 98 دشمن می خواست فتنه راه بیندازد و در آن مقطع جایگاه های کشور برای چند سال از دسترس خارج شد و کمتر از چند ساعت جایگاه ها فعال شدند و کمتر از یک هفته مشکل به طور کلی بر طرف شد و مردم هم با سعه صدر به خوبی همکاری داشتند.
 
وی با اشاره به اینکه زمینی هم برای ایجاد انبار سوخت برای شهرستان های جنوبی در شهرستان جهرم هم جانمایی شده است، تاکید کرد: در صورت ایجاد انبار و یا خط لوله می تواند بخشی از مشکلات را رفع کند و در فارس 297 پمپ بنزین وجود دارد که پنج میلیون و 700 هزار لیتر بنزین و به همین میزان نفت گاز بین خودروها توزیع می شود، که تاکنون در هشت ماهه اول سال یک میلیارد و 400 میلیون لیتر بنزین توزیع کردیم که 16 درصد رشد مصرف دارد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه فارس با اشاره به اینکه در بخش نفت گاز بدون احتساب نفت گاز نیروگاه ها که 2 نیروگاه در شیراز، یک نیروگاه در جهرم و یک نیروگاه در کازرون است، افزود: پنج میلیون 700 هزار لیتر نفت گاز توزیع شد.
 
طاهری در ادامه ضمن اینکه چهار فرودگاه در فارس قرار دارد که این فرودگاه ها در شیراز، لار، لامرد و جهرم است و سوخت هوایی در این فرودگاه ها توزیع می شود ،عنوان کرد : در هشت ماه ابتدای سال، 40 میلیون و 300 هزار لیتر سوخت هوایی توزیع شده و سوخت هوایی فارس یکی از باکیفیت ترین سوخت هوایی در دنیا محسوب می شود و 36 درصد افزایش داشته است که با کاهش کرونا افزایش سفرهای هوایی را شاهد هستیم.
 
این مقام مسئول تاکید کرد: 130 جایگاه CNG وجود دارد و CNG یکی از بهترین و ازران ترین سوخت ها محسوب می شود و در هشت ماه اول سال بیش از 358 میلیون متر مکعب گاز به خودروها ارائه شده است که افزایش چهار درصدی از خود نشان می دهد و امیدواریم به تعداد بالاتر از 145 جایگاه افزایش یابد.
 
او با اشاره به اینکه بخش زیادی از خودروهای عمومی گاز سوز شدند و دوگانه سوز شدند، اضافه کرد: تاکسی و وانت عمومی به طور رایگان گازسوز می شوند و آژانس ها، اسنپ و مسافربرهای شخصی 25 درصد تخفیف دریافت می کنند و تاکنون هشت هزار و 950 ثبت نام کرده اند و بیش از 96 درصد تبدیل و گاز سوز شدند و 13 کارگاه تبدیل در فارس وجود دارد و علاقمندان از طریق سامانه gcr.niopdc.ir ثبت نام کنند.

طاهری بیان کرد: تمام تلمبه هایی که ارائه می شود از لحاظ کمی و کیفی مورد بررسی قرار می گیرد و محدودیتی به جایگاه های CNG نداریم و از سرمایه گذاران برای این نوع جایگاه ها دعوت به عمل می آوریم و دولت تجهیزات برای جایگاه های گاز ارائه کرده است و برخی از جایگاه ها هیچ کمکی نمی کنند و در برخی از جایگاه تا 10 میلیارد تومان برای تجهیز ارائه شده است.
 
وی اضافه کرد: ناوگان حمل و نقل استان فارس بیش از یک هزار و یکصد دستگاه قرار دارد که در تمام مبادی تامین استان در حال رفت و آمد است و بین 200 تا 250 مورد از اینها در حال تعمیر هستند و حدود 750 تا به طور فعال هستند ونفت کش ها میانگین 25 تا 30 تن بار حمل می کند و حوادث محتمل هست و دور انتظار نیست و در تصادفات نفت کش ها در صورت اطلاع ما سعی می شود تا در اسرع وقت رفع مسدودیت می شود و ستاد بحران استانداری هم در ارتباط قرار می گیرد.
 
طاهری با اشاره به اینکه رانندگان نفت کش ها بخش خصوصی هستند و تحت پوشش بیمه قرار می گیرند، اضافه کرد: در سال 1400 تاکنون کمیته رسیدگی به تخلفات برگزار شده است و 40 جلسه در رابطه برگزار شده و 500 پرونده رسیدگی تخلفات قاچاق شکل گرفته و 14 راننده متخلف اخراج شدند و یک هزار و 900 بازدید در این رابطه برگزار شده و 630 پرونده ارجاع شده و 680 کارت هم مسدود شده است و میزان غرامتی که از متخلفین اخذ شده است 40 میلیارد و 500 میلیون ریال بوده که افزایش سه برابری داشته است.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۴۴۱۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما