۰
plusresetminus
دانشگاه علوم پزشکی شیراز :

بیش از ۸۱ درصد جمعیت بالای دوازده ساله‌ها در فارس واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند

تاریخ انتشارشنبه ۴ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۲۵
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که بیش از ۸۱ درصد جمعیت بالای دوازده ساله‌ها در فارس واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.
بیش از ۸۱ درصد جمعیت بالای دوازده ساله‌ها در فارس واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند
به گزارش حافظ خبر، سید وحید حسینی شنبه ٤ دی در نشست روزانه ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا، با اشاره به اهمیت واکسیناسیون بر علیه بیماری کووید۱۹، از مردم استان خواست هر چه سریع تر برای دریافت نوبت سوم واکسن کرونا اقدام کنند، زیرا این اقدام در راستای مقابله بهتر با بیماری کووید۱۹ موثر است.  
 
حسینی همچنین اضافه کرد: آن دسته از افرادی که تاکنون برای دریافت واکسن اقدام نکرده‌اند، لازم است هر چه زودتر برای تزریق واکسن کرونا اقدام کرده و کارت واکسیناسیون خود را دریافت کنند تا با مشارکت همگانی بتوانیم به مدافعان سلامت برای شکست کروناویروس و رهایی از این بیماری همه گیر، کمک کنیم.
 
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به شیوع سویه جدید کرونا موسوم به «اُمیکرون» در کشورهای مختلف دنیا و همچنین شناسایی مواردی از این سویه در کشور، اضافه کرد: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، پیش بینی تهویه مناسب در محیط، حفظ فاصله فیزیکی و پرهیز از حضور در مکان های شلوغ و دورهمی های دوستانه و خانوادگی در کنار واکسیناسیون عمومی علیه کروناویروس، مناسب ترین و اصلی ترین راه های جلوگیری از ابتلا به کرونا و انتشار بیشتر آن در جامعه به شمار می‌رود.
 
حسینی در بخش دیگری از این نشست، با بررسی عملکرد بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان در زمینه ارایه خدمت به بیماران و به ویژه بیماران مبتلا به کرونا، از آمادگی تمام بیمارستان‌های استان برای مواجهه احتمالی با کرونای اُمیکرون خبر داد.
 
این مقام مسئول در ادامه با بررسی نحوه ارائه خدمت در مراکز ۱۶ ساعته، از عموم مردم استان خواست تا در صورت مشاهده علایم کرونا، به پزشک خانواده و یا مراکز ۱۶ ساعته استان مراجعه کنند تا از شدت یافتن بیماری و چرخش بیشتر ویروس کرونا در جامعه، پیشگیری شود.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۴۴۴۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما