۰
plusresetminus

مستندی درباره تالار ابوریحان شیراز با انتظارات هنرمندان برای بازسازی آن

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۲۳
ساخت فیلمی مستند با عنوان «ابوریحان تالار خاطرات» در شیراز ادامه دارد که در این مستند، هنرمندان خاطرات خود همچنین انتظاراتشان برای بازسازی این مکان با دیرینگی ۵۰ سال را مطرح کرده و می‌کنند.
مستندی درباره تالار ابوریحان شیراز با انتظارات هنرمندان برای بازسازی آن
به گزارش حافظ خبر؛ کارگردان فیلم مستند ابوریحان تالار خاطرات در این زمینه اعلام کرد: در ادامه فیلمبرداری این فیلم، خاطرات هنرمندان پیشکسوت تئاتر همچنین دل نگرانی های آنان نسبت به وضعیت تالار ابوریحان شیراز بازتاب داده می شود.
بهرام سلمانی افزود:این هنرمندان می گویند وقتی به تالار ابوریحان می آییم و وضع کنونی آن را با آن سابقه و عملکرد مثبت  ۵۰سال اخیر در هنر شیراز و کشور  مقایسه می کنیم، دلگیر و ناراحت می شویم  و انتظار داریم  ابوریحان متولی مشخص داشته باشد.
کارگردان این اثر نوستالژیک و خاطره انگیز گفت: در ادامه فیلم برداری این اثر هنرمندانی همچون محمد فیلی بازیگر مطرح در سریال مختار و روزی روزگاری ، پریسا مقتدی بازیگر سریال نوروز رنگی و مسئول سابق تئاترشهر تهران ، احمد سپاسدار کارگردان و نویسنده کتاب تاریخ تئاتر فارس، سید اشرف طباطبایی نویسنده و کارگردان صداوسیمای ایران، حبیب بختیاری کارگردان و بازیگر پیشکسوت تئاتر و محمدعلی رحیمی منتقد عرصه فرهنگ و هنر به این مستند پیوستند.
سلمانی نویسنده و کارگردان که خود از هنرمندان عرصه تئاتر شیراز است بیان کرد که این مستند با هنرمندان دیگر به گفت و گو خواهد نشست تا راه حلی مثبت برای نجات ابوریحان از این وضعیت که فقط یک مکان نیست بلکه محلی است که عصاره فرهنگ و هنر این شهر است و بسیاری افراد از این جایگاه به شهرت  رسیده اند، یافته شود.
او ادامه داد:‌ لحظات زیبایی در گفت و گو با هنرمندان را برای همیشه ثبت و ضبط خواهیم کرد.
تالار ابوریحان در دروازه کازرون شیراز اینک در گوشه‌ای از این مکان پر رفت و آمد و سرشار از بوی ماهی، مرغ، میوه و فریاد فروشندگان و بوق خودروها تک افتاده و فیلمساز شیرازی بهرام سلمانی شناساندن آن را در فیلمی مستد با نام «ابوریحان تالار خاطرات» از بیست و سوم آبان ۱۴۰۰آغاز کرده است.
سلمانی تهیه کنندگی این فیلم را نیز برعهده دارد که در زمان آغاز به ساخت این مستند یادآور شد:‌ اولین روز تولید این فیلم با حضور زهرا سعیدی بازیگر معروف شیرازی   کلید خورد که در ادامه با مرور خاطرات و دغدغه های دیگر هنرمندان (نادعلی شجاعی ، مجید شناور، بهمن سلیمانی ، فرهاد ارشاد، رامین شه منش ، نوید جعفری ) ادامه پیدا کرد.
 فیلمبردار فیلم ابوریحان تالار خاطرات، مهدی فلامرزی و دستیار فیلمبردار شاهرخ ایوبی است. 
چهره پردازی این فیلم مستند به عهده فاطمه سجادی و منشی صحنه عسل سلمانی است. 
تدارکات آن را لیلا دلیر به عهده دارد و غزل سلمانی و محمد علی سلمانی ایفاگر نقش خواهند بود.
گزارشگر : محمدمهدی اسدزاده
کد مطلب : ۲۴۵۰۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما