۰
plusresetminus
دانشگاه علوم پزشکی شیراز :

بستری ۴۹۲ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم کروناویروس در بیمارستان های فارس

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۴ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۰۷
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز طی اطلاعیه ای، آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس را از ابتدای شیوع تا امروز سه شنبه، چهاردهم دی ۱۴۰۰، اعلام کرد.
بستری ۴۹۲ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم کروناویروس در بیمارستان های فارس
به گزارش حافظ خبر، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، در این اطلاعیه آمده است:

از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۸۴۶ هزار و ۵۵۰ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۵۱۲ هزار و ۷۴۴ بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۵۶۸ هزار و ۴۲ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۴۴۸ هزار و ۸۵۲ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون ۲۷۸ هزار و ۵۰۸ مورد تست سریع انجام شده و ۶۳ هزار و ۹۱۹ بیمار مثبت شناسایی شده است.

با بستری ۸۸ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۴۹۲ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۷۹ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته سه هم استانی دیگر در اثر این بیماری جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون به هفت هزار و ۴۱۵ نفر رسید.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۵۰۳ هزار و ۶۱۵ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به ۶ میلیون و ۶۳۷ هزار و ۸۳۷ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۲۴۲ هزار و ۴۳۰ دُز نوبت اول، دو میلیون و ۹۳۱ هزار و ۱۸۷ دُز نوبت دوم و ۴۶۴ هزار و ۲۲۰ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

 
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۴۵۱۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما