۰
plusresetminus
آیت الله حدائق:

شهید سلیمانی خادم مردم بود

مسئول باید خادم مردم باشد
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۴۲
مسئول مدرسه علمیه منصوریه گفت: حضرت امام راحل فرمودند مسئول در نظام جمهوری اسلامی یعنی خادم، شهید سلیمانی خادم بود و خدمت می کرد.
شهید سلیمانی خادم مردم بود
به گزارش حافظ خبر، آیت الله علیرضا حدائق، در هفتمین گردهمایی مبلغین قرارگاه عمار به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) و بزرگداشت شهادت شهید سلیمانی که در مسجد خاتم الانبیا(ص) برگزار شد، با اشاره به آیه 54 سوره مائده، اظهار کرد: قرآن کریم هشداری را به انسان ها می دهد، باید حواس خود را جمع کنیم،بودند افرادی که در اوایل انقلاب بر کلام امیرالمومنین(ع) شرح می زدند اما امروز در آمریکا پیامبر(ص) را به چالش می کشند.
وی در ادامه با تصریح اینکه ارزشمند ترین انسان ها نزد پروردگار با تقوا ترین آنان هستند، اضافه کرد: مومنین اگر از دین خداوند فاصله گرفتند، عاقبت به خیر نخواهند شد، نتیجه دین داری و مسلمانی همگام بودن با دستورات خداوند وعبد بودن است.
به گفته مسئول مدرسه علمیه منصوریه شهید سلیمانی صیاد شهادت بود نه اینکه طالب شهادت باشد، عاقبت بخیری حقیقی همین شهادت است، روایت ما نیز موید همین مطلب است.
وی با بیان اینکه معیار موفقیت های انسان های شایسته قرآن کریم است، عنوان کرد: اگر می خواهید به مدیر نمره دهید نماز اول وقت آن را بسنجید، شهید سلیمانی در میدان جنگ نماز اول وقت می خواند، ساماندهی وضع جامعه در گرو ساماندهی وضع فرهنگی جامعه است، حل وضع اقتصادی جامعه نیز در گروه وضع فرهنگی است.
آیت الله حدائق نیز گفت: امروز تمام مسئولان در هر بخشی اگر می خواهند در کار خود موفق باشند باید اهتمام به فعالیت های فرهنگی داشته باشند، حاج قاسم سلیمانی نتیجه تبعیت از فرامین اسلام و مقام معظم رهبری است.

وی افزود: از ویژگی های بندگان خوب خدا این است که در برابر بندگان خداوند متواضع باشد که این ویژگی جزو شاخصه های سردار سلیمانی بود، سیل و زلزله ربطی به سردار سلیمانی نداشت اما ایشان در همه آنان حضور داشت، خداوند بخشی از وظایف خود را به دوش ما می سپارد تا ببیند ما چه کاره هستیم، نماینده مجلس اگر توانست مشکلات یک زن و شوهر را برطرف کند برای آن افتخار و شرف است، شهید سلیمانی اینگونه بود.
مدیرعامل بنیاد مهدویت استان فارس همچنان خاطرنشان کرد: حضرت امام راحل فرمودند مسئول در نظام جمهوری اسلامی یعنی خادم، شهید سلیمانی خادم بود و نوکری می کرد، شهید سلیمانی همچنین در مقابل دشمنان نیز قاطع برخورد می کرد، اما در برابر مردم کوچه و بازار متواضع برخورد می کرد، این موارد معیار هایی است که قرآن کریم مطرح می کند.
وی همچنین تاکید کرد: شهید شدن سردار سلیمانی برای دنیا تحول ایجاد کرد، ارزش ها در فی سبیل الله بودن امور است،وفی سبیل الله به معنای اخلاص در کارها است، اگر فعالیت ها فی سبیل الله شد کارها درست انجام می شود،فرد مخلص توقع تشکر وسپاسگزاری از مخلوق را ندارد می گوید همین که خالق ببیند کفایت می کند راه برون رفت از مشکلات اخلاص است ولذا خداوند در وصف ابرار ونیکوکاران می فرمایند (انما نطعمکم لوجه الله).
همچنین حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا حدائق مسئول قرارگاه عمار نیز در ابتدای این مراسم ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های قرارگاه عمار تصریح کرد: یکی از فعالیت های مهم مبلغین قرارگاه عمار در ایام فاطمیه، برپایی موکب در جوار حرم مطهر شاهچراغ(ع) بوده است همچنان که در فاطمیه اول نیز برپا بوددر دهه دوم فاطمیه هم به مدت ۴شب موکب خواهران در ورودی حرم احمدبن موسی شاهچراغ وموکب برادران روبروی حرم مطهر مقابل پاساژ بین الحرمین درخدمتگذاری به زائرین ومومنین وامر تبلیغ فاطمی اشتغال خواهند داشت.
وی در ادامه به سایر فعالیت های مبلغین قرارگاه عمار نیز پرداخت و افزود: اجرای برنامه تبلیغ هفتگی در پنج شنبه و جمعه هر هفته که در دهه اول و دوم فاطمیه نیز برقرار بود، اجرای برنامه روضه های خانگی که الحمدلله از سوی مومنین استقبال مطلوبی صورت گرفته است و توزیع کمک های مومنانه،طبخ غذای گرم،ایستگاه صلواتی نان و... نیز از جمله بخش دیگری از فعالیت های مبلغین قرارگاه عمار به شمار می رود.
مدیر مدرسه علمیه منصوریه شیراز در پایان مطرح کرد: در راستای تبیین جایگاه مادری حضرت زهرا(س) همایش مقاله نویسی مادران فاطمی بامشارکت مدارس علمیه غدیریه، منصوریه، خاتم الانبیا و بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود دراین روز شروع و اختتامیه را در بهمن ماه خواهیم داشت.
 این مراسم با همکاری دفتر حضرت آیت الله مکارم در شیراز، مدرسه علمیه منصوریه، اداره کل تبلیغات اسلامی فارس، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و مجتمع خاتم الانبیا برگزار شد وهمچنین این مراسم نیز دقایقی میزبان پیکر پاک شهید بود.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۴۵۲۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما