۰
plusresetminus
آموزش و پرورش استان فارس:

المیپاد رویش دانش آموزی نمونه ای از تحقق عدالت تربیتی است

تاریخ انتشارجمعه ۱ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۰۷
مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: با برگزاری المپیاد رویش دانش آموزی به خوبی می توان عدالت آموزشی و تربیتی را بسط داد و تقویت کرد.
المیپاد رویش دانش آموزی نمونه ای از تحقق عدالت تربیتی است
به گزارش حافظ خبر، محمد‌خلیل عسکری در آیین برگزاری هفتمین دوره المپیاد استانی بازی‌های فکری سرگرمی رویش دانش آموزی در شیراز گفت: آنچه کاملا در این مسابقات مشهود است، بحث عدالت تربیتی است که به‌خوبی حس می‌شود به‌طوری که دانش‌آموزان از دورترین و محروم‌ترین نقاط نیز در این مسابقات شرکت کرده‌اند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: هفتمین دوره از برگزاری مسابقات المپیاد رویش، با حضور بیش از 70 هزار دانش‌آموز آغاز شد و برگزیدگان به مرحله منطقه و ناحیه راه یافتند و اکنون در مرحله استانی این دوره از رقابت‌ها شاهد حضور نزدیک به یک هزار و 800 دانش‌آموز از تمام مقاطع و از سراسر استان فارس هستیم.
به گفته مدیر کل آموزش و پرورش فارس، در سال گذشته ۲۷ منطقه از استان در این المپیاد حضور داشته‌اند که این‌ آمار امسال به ۴۳ منطقه رسیده است و این امر بیانگر ظرفیت فضای مجازی و رشد و محبوبیت مسابقات رویش در بین دانش‌آموزان است.

وی ادامه داد: مهارت‌آموزی یکی از اولویت‌های سند تحول بنیادین است که مهارت اجتماعی، مهارت ارتباطی و مهارت زندگی را در برمی‌گیرد و المپیاد بازی‌های فکری و سرگرمی رویش به معنای واقعی توانسته این مهارت‌ها در بین دانش‌آموزان نهادینه کند و ۴ ساحت از ۶ ساحت تربیتی را به نحو احسن عملیاتی می‌کند.
عسکری بیان کرد: المپیاد رویش و تلاش دست‌اندرکاران آن ثابت کرد که فضای مجازی تهدید نیست و می‌تواند یک فرصت بسیار عالی باشد تا با برنامه‌ریزی‌های مناسب، فضای مجازی را در خدمت علم و دانش قرار دهیم و در زیر اهداف سند تحول بنیادین فعالیت‌ها را پیش ببریم.

بیش از 960 نفر دانش‌آموز دختر از تمام مقاطع در هفتمین دوره المپیاد استانی بازی های فکری سرگرمی رویش روز گذشته در رشته های اتللو، مکعب روبیک، جنگا، پنتاگو و لیوان چینی باهم به رقابت پرداختند و امروز در دومین روز از برگزاری این دوره از مسابقات بیش از 780 دانش‌آموز پسر از سراسر استان فارس نیز به‌صورت تماس ویدئویی و آنلاین با هم به رقابت می‌پردازند.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۴۶۳۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما