۰
plusresetminus
دانشگاه علوم پزشکی شیراز :

با کاهش رعایت شیوه نامه های بهداشتی موج جدید کرونا رخ خواهد داد

تاریخ انتشارشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۳
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در نشست روزانه ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹، گفت: کاهش رعایت شیوه نامه های بهداشتی در برابر کروناویروس، خطر ایجاد موج جدید این بیماری را به همراه دارد.
با کاهش رعایت شیوه نامه های بهداشتی موج جدید کرونا رخ خواهد داد
به گزارش حافظ خبر، سید وحید حسینی ضمن تبریک به مناسبت ولادت حضرت فاطمه الزهرا(س) و روز زن گفت: سرعت گسترش و سرایت پذیری بالای سویه اُمیکرون و روند افزایشی موارد ابتلا به این بیماری در فارس، در کنار کاهش رعایت شیوه نامه های بهداشتی، خطر موج جدید کرونا را در پی دارد.

وی با اشاره به روند افزایشی ابتلا به کروناویروس در فارس، از آمادگی تمامی مراکز درمانی استان برای مواجهه احتمالی با موج جدید کروناویروس خبر داد و افزود: آمار بیماران مبتلا و دارای علائم کروناویروس در فارس در حال افزایش است و با وضعیتی نگران کننده مواجه هستیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با توجه به شیوع گسترده اُمیکرون، بر رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی در برابر این ویروس تاکید کرد و افزود: خطر امیکرون تمامی گروه های سنی را تهدید می کند و هر گونه بی توجهی و سهل انگاری این خطر را تشدید می کند؛ بنابراین در شرایط کنونی مشارکت، همکاری و همدلی بیش از پیش مردم می تواند در جلوگیری از ورود به وضعیت بحرانی استان، نقش تعیین کننده ای داشته باشد.

سید وحید حسینی همچنین خواستار همکاری بیشتر مسوولان دستگاه های اجرایی استان در پیشگیری از ایجاد موج جدید کرونا شد و ادامه داد: با توجه به روند افزایشی موارد ابتلا به کروناویروس در استان، ضرورت دارد بازدیدها و نظارت های دستگاه ها و سازمان های مرتبط بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی و اجرای دقیق شیوه نامه های بهداشتی به ویژه در اماکن پرتردد در استان افزایش یابد.

مسئول ارشد حوزه سلامت فارس با اشاره به اهمیت فعالیت مراکز ۱۶ ساعته استان در بیماریابی و تشخیص اولیه ابتلا به کروناویروس، بر افزایش انجام تست های تشخیصی کروناویروس تاکید کرد و افزود: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه علائم مشکوک به کروناویروس به مراکز ۱۶ ساعته در سطح استان مراجعه کنند تا در صورت قطعی شدن ابتلا به این بیماری، از گسترش آن در سطح جامعه جلوگیری شود.

سید وحید حسینی همچنین با توجه به نقش مهم واکسیناسیون علیه کروناویروس در پیشگیری از ابتلا به این بیماری و فوت ناشی از آن، بر تکمیل واکسیناسیون به ویژه تزریق دُز سه دُز واکسن علیه این ویروس تاکید کرد.

در این نشست آمار ابتلا به کووید۱۹ و فوت ناشی از آن، نحوه اعلام نتایج آزمایش و فعالیت آزمایشگاه های تشخیصی، همچنین فعالیت مراکز منتخب درمان سرپایی کروناویروس در استان را بررسی کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه میزان موجودی و آمار تزریق واکسن به مردم فارس و فعالیت مراکز واکسیناسیون در شیراز و شهرستان ها را پایش کرد. 

معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز در این نشست ضمن ارائه تحلیل های آماری از موارد ابتلا، بستری و فوت ناشی از کروناویروس در استان طی روزهای اخیر، آخرین گزارش های مربوط به درصد اشغال تخت های عادی و ویژه بیمارستان های درگیر کروناویروس، تجهیزات و ملزومات پزشکی، فعالیت مراکز ۱۶ ساعته، وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی، فعالیت بیمارستان های پشتیبان، فرآیند انجام واکسیناسیون علیه بیماری کووید۱۹، عملکرد آزمایشگاه های تشخیصی کروناویروس و آمار ماموریت های اورژانس را ارائه دادند.

چهارصد و هفتاد و ششمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز صبح امروز شنبه، دوم بهمن۱۴۰۰، در دفتر ریاست دانشگاه و با حضور سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مشاورعالی سرپرست دانشگاه، معاونان و مدیران ارشد دانشگاه برگزار شد.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۴۶۳۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما