۰
plusresetminus
دانشگاه علوم پزشکی شیراز :

اضافه وزن و چاقی، از عوامل اصلی ابتلا به بیماری های غیرواگیر

تاریخ انتشارشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۵۲
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در هفتمین کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استانداری فارس، اضافه وزن و چاقی در جامعه را از عوامل اصلی ابتلا به بیماری های غیرواگیر عنوان کرد.
اضافه وزن و چاقی، از عوامل اصلی ابتلا به بیماری های غیرواگیر
به گزارش حافظ خبر، عباس رضائیان زاده در هفتمین کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استانداری که با حضور «اسماعیل محبی پور» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی، «کیوان نیازی» مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس و جمعی از مدیران و نمایندگان ارگان های مختلف استان برگزار شد، گفت: کنترل و پیشگیری از بروز بیماری ها به ویژه بیماری های غیرواگیر، بدون همراهی و همکاری دیگر دستگاه ها امکان پذیر نیست.

وی با بیان اینکه بر اساس آخرین نتایج پیمایش ملی عوامل خطر بیماری های غیرواگیر، ۸۵ درصد علت های مرگ در کشور به دلیل بیماری های غیرواگیر رخ می دهد، افزود: ۸۰ تا ۸۷ درصد از مرگ های رخ داده در پاندمی کووید ۱۹ نیز در مبتلایان به بیماری های مزمن اتفاق افتاده است.

 رضائیان زاده گفت: نتایج مطالعات انجام شده در جمعیت ها نشان داده چاقی عامل حاکم بر همه علت های خطر بیماری های غیرواگیر است.

این مقام مسوول در دانشگاه ضمن تاکید بر وضعیت بحرانی بیماری های غیرواگیر و عوامل خطر مرتبط با آن در ایران، رشد چاقی در ایران را افسار گسیخته دانست و بیان کرد: معضل کم تحرکی و چاقی به جمعیت جوان جامعه که باید سرشار از تحرک و انرژی باشند رسیده و نگرانی های آینده سلامت این گروه هدف را دو چندان کرده است.

در پایان این نشست مقرر شد ارگان های مرتبط در نشست های آینده کارگروه، اقدامات حوزه خود در کنترل و پیشگیری از بیماری های غیرواگیر را ارائه کنند.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۴۶۴۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما