۰
plusresetminus
دانشگاه علوم پزشکی شیراز :

جان باختن ۵ نفر در فارس بر اثر کرونا طی شبانه روز گذشته

تاریخ انتشارسه شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۲۰
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز طی اطلاعیه ای، آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس را از ابتدای شیوع تا امروز سه شنبه، پنجم بهمن ۱۴۰۰، اعلام کرد.
جان باختن ۵ نفر در فارس بر اثر کرونا طی شبانه روز گذشته
به گزارش حافظ خبر، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، در این اطلاعیه آمده است:

از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۸۹۲ هزار و ۶۱۱ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۵۲۱ هزار و ۸۴۱ بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۶۰۳ هزار و ۲۶۵ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۴۵۵ هزار و ۴۱۴ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون ۲۸۹ هزار و ۳۴۶ مورد تست سریع انجام شده و ۶۶ هزار و ۴۲۷ بیمار مثبت شناسایی شده است.

با بستری ۱۰۱ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۳۷۸ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۵۲ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

در ۲۴ ساعت گذشته پنج مورد جدید فوتی کووید۱۹ در فارس ثبت شده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون به هفت هزار و ۴۶۸ نفر است.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۵۰۹ هزار و ۳۱۲ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به هفت میلیون و ۱۹۷ هزار و ۵۲۲ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۲۶۸ هزار و ۱۳ دُز نوبت اول، دو میلیون و ۹۹۲ هزار و ۶۹۹ دُز نوبت دوم و ۹۳۶ هزار و ۸۱۰ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۴۶۷۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما