۰
plusresetminus
مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس:

آغاز ثبت الکترونیکی اسناد رسمی با همکاری کانون سردفتران فارس

تاریخ انتشارپنجشنبه ۷ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۴۹
تصویربرداری و اسکن دفاتر قدیمی اسناد رسمی به منظور حفاظت از مفاد مندرج در آن با همکاری کانون سردفتران استان فارس آغاز شد.
آغاز ثبت الکترونیکی اسناد رسمی با همکاری کانون سردفتران فارس
به گزارش حافظ خبر، به نقل از راستین آنلاین، مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس در گفت و گو با خبرنگار راستین آنلاین گفت : اسکن و آرشیو الکترونیکی دفاتر اسناد رسمی به منظور حفاظت و نگهداری از مفاد مندرج در دفاتر قدیمی و در راستای حفظ حقوق اشخاص در اسناد تنظیمی در دفاتر اسناد رسمی و جلوگیری از سوء استفاده و جعل با اعتبار بخشی به اسناد و ایجاد بهداشت و نظم حقوقی صورت پذیرفته است .
 
وی در ادامه سخنان خود این امر را در راستای ارائه خدمات الکترونیکی در اجرای سند تحول قضایی و تبصره ۳۵ آئین نامه دفاتر اسناد رسمی برشمرد.
 
سید مهدی هاشمی با بیان به اینکه اسکن و آرشیو الکترونیکی دفاتر اسناد رسمی در راستای حفظ حقوق اشخاص در اسناد تنظیمی است ، عنوان کرد : با جدیت اجرای بهینه این فرایند را دنبال می کنیم.
او جایگاه دفاتر اسناد رسمی در همگامی با ادارات ثبت اسناد و املاک در راستای نیل به اهداف ثبت نوین را مطلوب توصیف کرد و گفت : تمامی دفاتر مکلفند نسبت به اسکن و آرشیو دفاتر خود اقدام کنند.

با حضور مدیرکل ثبت اسناد و املاک و رئیس کانون سردفتران و دفتریاران اسناد رسمی فارس و به صورت هم زمان تصویر برداری از دفاتر اسناد رسمی را در چند شهرستان فارس از جمله شیراز و مرودشت آغاز کردند.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۴۶۸۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما