۰
plusresetminus
دانشگاه علوم پزشکی شیراز :

آغاز برنامه واکسیناسیون کودکان ۹ تا ۱۲ سال از امروز در فارس

هشدار
تاریخ انتشارشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۶
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در چهارصد و هفتاد و نهمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه گفت: طی ۷۲ ساعت گذشته، بیش از سه هزار نفر در استان به مراکز ۱۶ ساعته تشخیص و درمان سرپایی کرونا مراجعه و خدمات درمانی دریافت کرده اند.
بالا رفتن آمار کرونا در فارس نگران کننده شد
به گزارش حافظ خبر، سید وحید حسینی ضمن تبریک روز جراح عمومی به تمامی جراحان، افزود: در شرایط کنونی حضور مردم در مراکز پرتردد و شلوغ، مجموعه سلامت را نگران عواقب این ماجرا می کند.

وی با اشاره به ورود موج ششم کرونا به کشور و وضعیت نارنجی شیراز و سه شهرستان دیگر فارس، توجه جدی مردم به رعایت شیوه نامه های بهداشتی و مشارکت در واکسیناسیون به ویژه دُز سوم را یک ضرورت مهم خواند.

مسوول ارشد حوزه سلامت فارس با اعلام برنامه ریزی برای افزایش زمان فعالیت مراکز ۱۶ ساعته تشخیص و درمان سرپایی کرونا و تعداد این مراکز در صورت تداوم این روند افزایشی، همچنین راه اندازی مراکز درمان سرپایی (OPAT) در بیمارستان های مرجع کرونا؛ از تمامی مسوولان دانشگاه خواست تا ضمن برنامه ریزی و پیش بینی برای مقابله با موج جدید بیماری، این اقدامات در اولویت دستور کار قرار گیرد.

 سید وحید حسینی با تاکید بر سرعت بالای انتشار اُمیکرون از مردم خواست تا ضمن رعایت شیوه نامه های بهداشتی به ویژه حفظ فاصله فیزیکی خود با دیگران، برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری، از حضور در تجمعات پرهیز کرده و از ماسک به صورت مداوم استفاده کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام اینکه طی سه روز گذشته حدود نیمی از تست های انجام شده در آزمایشگاه های تشخیصی مولکولی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، مثبت بوده است، افزود: این آمار هشداری است تا مردم بیش از پیش رعایت شیوه نامه های بهداشتی را جدی بگیرند.

آغاز برنامه واکسیناسیون کودکان ۹ تا ۱۲ سال از امروز در فارس

سید وحید حسینی در ادامه اعلام کرد: از امروز واکسن کروناویروس برای افراد ۹ تا ۱۲ سال در مراکز خدمات جامع سلامت مشخص شده، تزریق می شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با قدردانی از همکاری و مشارکت مردم در دریافت واکسن کرونا اعلام کرد: تاکنون ۹۳ و ۶ دهم درصد از جمعیت هدف دُز یک، ۸۶ و نیم درصد دُز دوم و بیش از ۳۲ درصد جمعیت گروه هدف در شهرستان های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز دُز سوم واکسن کووید۱۹ را دریافت کرده اند.

سید وحید حسینی با این هشدار که تداوم این روند و بی توجهی به رعایت شیوه نامه های بهداشتی به یک بحران منجر می شود، از مسوولان دستگاه های اجرایی استان خواست تا همانند گذشته، مجموعه سلامت را یاری کرده و با تشدید نظارت بر اماکن پرتردد و تجمعات، از وقوع هرگونه بحران پیشگیری کنند.

 
این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن بررسی نمودارهای مربوط به جانباختگان کووید۱۹ در استان و کشور و پیگیری آمار نمونه های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به ارزیابی آمار ابتلا در مناطق مختلف استان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته و روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی، همچنین پایش عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس در فارس پرداخت.

محمود نجابت مشاورعالی سرپرست دانشگاه نیز دیگر عضو این نشست بود که بر اجرای راهنماهای بالینی بیماران سرپایی در مراکز درمانی، پیگیری داروهای موردنیاز مبتلایان و فعال تر شدن مشاوره های درمانی به بیماران، تاکید کرد.

دیگر معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز در این نشست ضمن اعلام گزارشی از آمار ابتلا و بستری در مراکز درمانی و بیمارستان های فارس؛ به بررسی علت های جان باختن مبتلایان کووید۱۹ در فارس و شیوه خدمت رسانی به مبتلایان و مراجعان در بیمارستان های شیراز و شهرستان های استان و همچنین آمار انجام واکسیناسیون در استان طی روز گذشته پرداختند.

چهارصد و هفتاد و نهمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز صبح امروز شنبه، نهم دی ۱۴۰۰، در دفتر ریاست دانشگاه و با حضور معاونان، مدیران و مسوولان ارشد دانشگاه برگزار شد.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۴۷۰۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما